TV Show Review | Koffee With Karan Season 7 : Episode 2 (2022)

Saturday 24 September 2022


Director : Karan Johar
Writer : Karan Johar
Cast : Karan Johar, Janhvi Kapoor, Sara Ali Khan
Production Company : Dharmatic Entertainment
Distributor : Disney+ Hotstar India
Genre : Talk Show
Running Episodes : 12 episode (60 minutes per episode)
Release Date : 06 August 2022
Teaser :


Menarik jemputan episod 2 dalam Koffee with Karan sebab kedua-duanya adalah rival dalam Btown masa debut dulu tapi sekarang dah jadi kawan baik sebab terluka dengan pelakon lelaki yang sama. I look forward to watch this episode because of Janhvi Kapoor. Idk about others but I find it cute when Janhvi talks. Dia ada gaya dia tersendiri. 

Tak sangka betul I boleh berdekah tengok episod 2 ni sebab Janhvi dengan Sara cerita pengalaman diorang pergi bercuti dekat Kedarnath. Karakter Janhvi dengan Sara berbeza sangat sebab cara diorang dibesarkan berbeza. Macam Janhvi, dia agak manja sebab dia ada Sonam Kapoor, Rhea Kapoor, Anshula Kapoor sebagai kakak dan Arjun Kapoor sejak kecil. 


Sementara Sara pula cucu dan anak sulung, tambah pula parents dia bercerai waktu dia membesar so dia matang sebelum usia. Bila Janhvi dengan Sara hang out together, ada banyak benda yang Sara rasa benda tu small matter, boleh hadap tapi a huge deal untuk Janhvi. 

‘We had all night conversation and it did feel like a therapy and more than that it felt like I think there was a point of relatability with her. That not many people get. I think we went through the same beats at the same time. There were some things that things about the say she thought and her outlook that I just understood that I don’t know if other people would and she understood.’ – Janhvi Kapoor 


Masa diorang bercerita tu bukan I je terhibur sampai berdekah, KJo pun sakit perut gelak dengar cerita diorang. Macam cucu bercerita dengan atok diorang. One thing about KJo, dia sejenis yang pandai tukar skin colour. Not in a bad way sebab dia boleh menyembang dengan any circle of age pun. Semua orang selesa untuk bercerita dengan dia especially personal stuff. 

Musim lepas masa Sara datang dengan ayah dia, Saif Ali Khan, dia bagitahu yang dia nak date Kartik Aryan and they did so KJo suruh dia manifest siapa dia nak bercinta memandangkan Sara dah putus dengan Kartik lepas Love Aaj Kal 2 (2021). Sara petik nama Vijay Devrakonda, pelakon lelaki dari South yang baru debut dalam movie Dharma. It feels scripted sebab KJo suka pair actor dengan mana-mana actress untuk jual movie dan cipta image ‘desirable bachelor’. 


KJo : I want to admit on national digital that I have my reservations about my daughter’s sartorial choices. I want to tell you, she chooses some really strange clothes that she insists on wearing. And she clubs them with really strange accessories as well.
Jhanvi : You can’t fashion police your daughter!
Sara : He fashion polices all of us. 

Tapi betul lah apa yang KJo cakap sebab fashion sense Sara agak terhad. I mean I’m like that but she has resources, she has stylist who knows best and was paid to make she looks amazing in front of paps and media. 


Anyway, I really enjoy this episode and acknowledge Janhvi Kapoor and Sara Ali Khan friendship is cute. Jarang nampak pelakon wanita berkawan baik dalam industri. Zaman 90’s ada Preity dengan Aish, zaman 2000’s pulak ada Priyanka yang rapat dengan Katrina, Sonam dan Anushka. May this friendship last forever. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

2 comments

  1. Bermula sebagai rival dan kemudiannya berkawan.. Bila dua kerekter yang berbeza berkawan, mereka saling melengkapi.. semoga persahabatan mereka kekal selamanya..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.