Nafkah Bulanan Starbucks | Smoked Butterscotch Latte

Sunday 24 January 2021

Bulan ni nafkah Starbucks special sikit sebab managing partner sendiri yang belanja satu office. Belanja yang latest on the menu pulak tu, Smoked Butterscotch Latte. 


'The Smoked Butterscotch Latte is a sweet and creamy drink made with Starbucks' signature espresso and steamed milk, smoked butterscotch sauce, and a sprinkle of Turkish coffee grounds. It's the perfect balance of sweet and savory.' - Starbucks Coffee


Ingredients

Milk, Smoked Butterscotch Sauce [Sugar, Brown Sugar, Corn Syrup, Heavy Cream (Milk), Water, Butter (Cream, Salt), Natural Smoke Flavors, Gum Acacia, Salt, Natural Flavors, Potassium Sorbate, Xanthan Gum, Tocopherols], Brewed Espresso, Smoked Butterscotch Sugar Topping [Sugar, Natural Smoke Flavor And Other Flavors, Fruit And Vegetable Colors (Apple, Purple Carrot, Hibiscus)]


Menu ni ada dua la macam biasa either frappe ataupun ice cube. Since semua sama je, so kitorang pilih 5 ice cube, 5 lagi frappe semuanya dalam size grande. I'm not into ice blended much so I ambik ice cube. Kak Nora dengan Amy special case sebab tak minum kopi so buang lah Latte dari Smoked Butterscotch tu. Rasa manis Butterscotch je lah. Kata Kak Nora macam rasa lollipop candy tu. Rasa vanilla actually. 


Since En. Hisham dah pesan make sure dia tabur cinnamon dekat ats tu so kitorang pun 3,4 kali jugak ulang supaya dia tabur. Nak balik pun kitorang check banyak kali semua dah bertabur ke belum. Kitorang bagi En Hisham yang ice blended sebab ada whipping cream so memang jelas terang dan nyata ada taburan cinnamon dekat atas tu. 


Siap semua order, ada taburan cinnamon baru lah boleh balik dengan tenang. And this is mine yang ice cube version sebelum dicuri oleh Izani tskkkkk T.T


Rasa dia agak pahit tapi creamy sebab ada butterscotch. Tapi mungkin rasa pahit sebab Starbucks diambil orang. For me Soy Hazelnut Latte lagi sedap la sebab ada manis kacang soya. Patutnya beli yang tu sebab Izani tak suka kacang soya. Demsannn...

4 comments

  1. sedapnya dapat minum petang-petang camni sejuk je tekak :)

    ReplyDelete
  2. i klu starbucks, suka frape chocolate blanded ja kot, dgn hot chocolate

    ReplyDelete
  3. hahah tergelak tajuk dia nafkah bulanan

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.