Shopee | Trolley Storage Rack

Sunday 24 January 2021

Dalam rumah ni ada almari mug yang mungkin akan roboh bila-bila masa sahaja lagi sebab dah terlampau banyak mug dah. Bukan guna pun semua tapi dah kalau satu mug 2 hengget je memang laju je tangan masuk dalam basket. 


Bila dah ramai yang jual trolley macam IKEA punya tu mula la teringin jugak sebab senang nak ubah kedudukan. Agak semak dekat depan, boleh ubah ke dapur. Kalau rasa nak bancuh kopi guna mesin Aristo sambil tengok movie, boleh bawa masuk dalam bilik. 


Kebetulan jumpa 3 tier trolley rack dekat Shopee dengan harga RM63.90 sebab kebanyakan trolley besi macam ni harga around RM100 macam tu. Ada pilihan warna hitam, putih ataupun teal. Sebab takut comot so kitorang ambik warna hitam lah. Troli ni boleh tahan berat sampai 50kg so setakat mesin Aristo dengan few mugs, tak lah berat sangat rasanya. 


Sampai je barang terus pasang sebab dah tunggu lama. Bukan Shopee lambat sampai tapi nak checkout tu yang lama haha

First part haruslah identify dulu mana skru yang berkaitan ikut manual yang dia bagi. Bagusnya seller ni sebab bagi extra screw just in case Bella bawak lari masa tengah pasang kan. Tray setiap level pun tak sama sebab ada yang ditebuk 3 lubang, ada yang 2 lubang sahaja so kena make sure lah tray atas dengan bawah tu betul-betul sama macam dalam manual. 


First sekali pasang base macam dalam gambar ni sebab trolley ni kena pasang by level tak boleh pasang berasingan then cantum. Dah siap satu level baru boleh gerak ke next level. Paling lama ambil masa sebab first step dah salah pergi masukkan skru dekat semua tray. 


Lepastu makan masa nak fahamkan sex screw. Masa belajar Kemahiran Hidup dulu tak ada pulak skru nama ni. Nama dia sex screw sebab dia cantumkan dua skru supaya dapat pasang dan ketatkan bahagian di tengah ni. 


Bila dah settle bahagian base dah lega banyak sebab nak pasang tray tak susah pun. Even skru boleh dipasang guna tangan je. Kalau suruh budak-budak pasang pun dah boleh siap. 


Last sekali baru la pasang roda dekat bahagian bawah. Pasang awal-awal kang bergerak pulak, susah la nak buat kerja kan. Lepas setengah jam pusing sana sini, haaa dah siap dah pun. Terus pindah mesin Aristo, some coffee and tea dengan mug dekat troli ni. Bila letak mesin Aristo dalam troli ni nampak kemas la meja makan. Settle satu masalah! 

Kalau ada yang nak beli trolley storage rack ni, boleh klik dekat SINI

4 comments

  1. baru beli rak ni aritu, berpeluh juga nak pasang sorg2..hehe

    ReplyDelete
  2. mmg target nak beli trolley ni utk letak barang baby tapi tak sanggup nak beratur dekat ikea tu.. boleh la nnt usha dekat shopee

    ReplyDelete
  3. i pun beli ikea punya, maybe sbb ikea warna putih kot heheeh

    ReplyDelete
  4. bagus ada trolley nie.. memudahkan kerja kita

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.