Kundal Ultra Serum | Macadamia Damaged Care Solution - Baby Powder

Saturday 12 June 2021

Dalam entri sebelum ni ada bagitahu I try tukar hair serum Good Virtue & Co. tapi macam tak ngam dengan bau dan tekstur so masa pergi ke Guardian tu ternampak pulak hair serum Kundal. Masa beli tu tak ada baca mana-mana review pun. Tertarik dengan packaging dan botol dia warna ungu cantik haha


Nak pulak dia kata Ultra Serum so my prediction bagus lah untuk rambut. Harga dia pun agak murah untuk 100ml boleh dibeli dengan harga RM16.90 je. Jenama Kundal ni berasal dari Korea dan mula ditubuhkan pada tahun 2016. Kira baru lagi lah dekat pasaran dan baru tahun ni ada nampak ramai beauty guru dekat Twitter suggest untuk guna hair serum Kundal. 

Kundal datang dari perkataan German, 'Kunst' yang membawa maksud teknologi dan Kindal dalam bahasa asli Australia bermaksud pokok Macadamia. Bila digabungkan dua perkataan tu terbentuklah Kundal yang melambangkan inovasi teknologi dari alam. Ultra Serum Kundal ni menggunakan ekstrak nutrien yang tinggi dengan nutrisi dan ajen pelembap. Boleh tengok senarai bahan-bahan yang digunakan. 

Ingredients : 

Cyclopentasiloxane, disiloxane, dimethicone, isopropyl myristate, macadamia ternifolia seed oil (10,000ppm), dimethicone/vinyl dimethicone crosspolymer, isopropyl palmitate, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, helianthus annuus (sunflower) seed oil, calendula officinalis flower oil, vitis vinifera (grape) seed oil, cocos nucifera (coconut) oil, corylus avellana (hazelnut) seed oil, olea europaea (olive) fruit oil, euterpe oleracea fruit oil, persea gratiss (avocado) oil, argania spinosa kernel oil, prunus amygdalus dulcis (sweet almond) oil, prunus armeniaca (apricot) kernel oi, sclerocarya birrea seed oil, lavandula angustifolia (lavender) oil, fragrance.


100ml ni untuk I yang berambut panjang dan heavy use, boleh la bertahan selama 3 bulan. Kundal Ultra Serum Macadamia Damaged Care Solution ni sesuai untuk rambut yang dah rosak sebab dia boleh melembapkan, membaiki rambut, melebatkan, menguatkan lagi rambut dan lebih bersinar. For me, apa yang Kundal ni claim memang betul lah sebab rambut jadi shiny dan lebih lembut. 

I akan apply sebelum blow rambut dan sebelum tidur so bila tidur tu rasa happy sebab rambut bau wangi macam baby. Yang I beli ni bau bedak baby. Bau lain tu tak pasti bau apa and I malas nak check pun sebab ni bukan paid review hahaha


Bab tekstur Kundal Ultra Serum ni dia tebal tapi senang sangat nak meresap. Sekali sapu/tenyeh je dah meresap elok dah. Lembut pulak tu kalau apply guna tangan sampai tangan pun bau wangi sekali. Nampak banyak lah perbezaan lepas guna ultra serum ni and one of my fav pick sebab harga dia murah je. Ultra Serum ni untuk repair rambut rosak je tau, dia tak bantu anak rambut tumbuh macam L'oreal serum. So i'm in torn nak stay dengan yang mana. Selang-seli la kot gamaknya hahaha

4 comments

  1. Saya pernah makan kacang macadamia. Rupanya bahan dari pokok macadamia pun digunakan untuk serum rambut.

    ReplyDelete
  2. pakai jenama Watsom je sekarang

    ReplyDelete
  3. saya pakai ni jugak tapi rambut saya cam still kering.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. owh.. untuk rambut rosak je ye..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.