Sushant Singh Rajput's Death Case : Link Of Evidences

Sunday 19 July 2020


It's been a month since Sushant Singh Rajput's demise. Semua hint dan evidence dah buat dalam entry sebelum ni supaya senang for those yang nak tahu siapa yang etrlibat, apa yang jadi dan kenapa ramai yang demand CBI ambil alih siasatan kes ni walaupun polis conclude kes ni  sebagai bunuh diri. 


Tapi betul ke bunuh diri bila banyak bukti tunjuk sebaliknya. Kronologi yang dikeluarkan pihak polis pada awalnya : 

Malam 13/06/2020 - Sushant buat party dengan kawan-kawan dia tapi polis belum dedahkan siapa yang attend party malam tu. Jiran sahkan ada party malam tu sebab bunyi bising. 

Pagi 14/06/2020 - Sushant bangun seperti biasa keluar workout dan bertegur dengan jiran. 

Jam 9 pagi - Sushant on call dengan family dia. Tukang masak buatkan jus delima untuk Sushant

Jam 9.30 pagi - Sushant main game dan menang 2 trofi

Jam 10 pagi - Sushant google nama dia dan baca several news tentang dia. Around that time, kebanyakan news adalah negatif bila dia dikatakan ada masalah kewangan bila tak dapat job dan berperangai buruk. 

Jam 10.30 pagi - Tukang masak ketuk pintu untuk tanya menu lunch sebab ada kawan-kawan dia yang stay dekat rumah tapi polis tak disclose siapa kawan-kawan dia. Tak ada jawapan, tunggu sampai sejam sebab kunci pendua hilang. 

Jam 11.30 pagi - Lepas sejam tunggu locksmith datang buka pintu, Sushant ditemui tergantung di kipas bilik dia. Polis datang dan jumpa dokumen dan ubat kemudian sahkan Sushant depressed. 

Jam 3.30 petang - Disahkan meninggal dunia sebab bunuh diri. Dibawa ke Cooper Hospital untuk autopsy. 

15/06/2020 - Final rites

Tapi sebelum polis dapat tutup kes, beberapa orang ahli keluarga dan ahli politik minta buat siasatan untuk cari punca kenapa Sushant bunuh diri. 3 keping gambar mayat Sushant dimuatnaik di social media. So dekat bawah ni ada beberapa links untuk kes Sushant. Bukti baru atau anything related dengan kes ni semuanya akan ditambah di sini. 


Sushant dibuli dalam Bollywood fraternity - Pressed Till Depressed

Badan Sushant tak match dengan keputusan autopsy - The Body

Bila ada banyak percanggahan tentang keadaan bilik Sushant - Crime Scene


Cubaan Mahesh Bhatt lindungi Rhea - #TheBhatts

Creative team Sushant yang ada dengan Sushant -  PROteam 

Flatmate & creative manager Sushant - Siddharth Pithani


Bukti 2 ambulans di tempat kejadian

As for now semua bukti yang ada dekat sini dah pun dihantar kepada lawyer Ishkaran dan Swami untuk appeal kes bunuh diri ni ditukar angle kepada kes pembunuhan. For now, kena tunggu polis Mumbai tutup kes kemudian buka kes dekat High Court. 

6 comments

  1. Mcm unbelievable kalau dia bunuh diri bila baca artikel ni.

    ReplyDelete
  2. surely yg bunuh dia tu big big person yg diorg nak lindung

    ReplyDelete
  3. mcm dlm filem Hindi gak kematian aktor ini.

    ReplyDelete
  4. walaupun sy x kenal sgt dia ni tp bla dgr psl kematian dia, agak kesian jg laa...lbh2 kalu berkaitan dgn buli/ depresi

    ReplyDelete
  5. Oh.... pernah nonton filem dia tapi rasanya tak popular sangat kan...

    ReplyDelete
  6. Bila baca semua artikel tu macam kes bunuh pun ada..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.