Rendang Daging #DapurRizarul

Friday 10 July 2020


One of my Twitter friend start buat rendang daging sejak raya haritu. Kebetulan airline industry berehat sekejap dek kerana covid-19, so dia ada masa lapang la nak ambil order untuk rendang daging ni. 

Tengok ramai yang order dan puji sedap, jadi teringin pulak nak rasa. Lagipun rumah dia dekat je dengan office sebab dekat area Ara Damansara jugak. Jimat kos delivery haha


Raya haritu order 100gm sebab nak try je dulu. 100gm dia jual RM40. Masa dia hantar pun dah lewat malam sebab baru balik dari Melaka katanya. 


Bila panaskan tu wangi bau daging sedap sangat. Bila makan memang sedap cuma sayang betul tak pedas sangat. Makan dengan nasi panas-panas memang layan. Antara punca kenapa berat naik masa raya haritu. Satu pinggan nasi tak cukup, memang kena bertambah. 

Nasib baik order 100gm je sebab nak habiskan sorang pun mengah. Lepas seminggu baru habis itupun adik makan sekali. Lepas ni kalau open order nak beli lagi lah. Nampak dia open order untuk menu breakfast jugak haritu. Bahaya bila dekat ni, hancur diet haha

Tengok IG dia tadi ada open order rendang daging to'ki lagi so boleh la order untuk Raya Haji pulak kan? Kali ni ada set rendang dengan lemang ataupun nasi impit. Siapa nak order boleh pergi usha dekat sini :)

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.