Sushant Singh Rajput's Death Case : Rhea Chakraborthy

Wednesday 15 July 2020


Rhea Chakraborthy, orang yang paling rapat dengan Sushant sebelum dia meninggal since both of them menyewa sebuah apartment Mont Blanc bersama di Bandra. Tapi beberapa hari sebelum Sushant meninggal, rhea claimed yang Sushant halau dia keluar lepas bergaduh. That explains why she wasn't there on 14th June 2020. 

But still ramai yang blame dia atas kematian Sushant bila banyak perkara yang quite shady bukan sahaja pada hari kematian Sushant tapi sebelumnya lagi. 


Tahun 2018 tanpa segan silu Rhea keluarkan stateemnt depan media yang Mahesh Bhatt adalah baptized father dia bila dia dituduh ada affair dengan Mahesh Bhatt bila gambar mesra mereka berdua dimuatnaik di sosial media. 



Mahesh Bhatt juga antara yang pertama keluarkan statement pada media bagitahu Sushant depressed sampai tahap skizo dengar suara akan bunuh dia macam Parveen Babi dulu. Dia yang advise Rhea supaya tinggalkan Sushant. 



Bukan setakat Mahesh tapi isteri, anak-anak, adik dan staff dia pun up post berkenaan depression dan ulang naratif yang sama dikeluarkan oleh Mahesh Bhatt. Tak lama kemudian selepas netizen constantly trolled them, Mahesh bagitahu yang Sushant nak Rhea berlakon dalam Sadak 2 sebab tu dia reject Sushant sebab demand. 



Lagi teruk Mahesh Bhatt kena bash dan troll lepas artikel ni dikeluarkan sebab semua orang tahu Rhea 'anak' Mahesh, so kenapa Sushant pula yang beria nak selamatkan career Rhea. Tak perlu Sushant minta pun, Rhea cakap nak je pun Mahesh dah boleh bagi. Lagipun relationship Rhea-Sushant bermula Mac 2019 sedangkan Sushant kena approach untuk Sadak 2 pada Ogos 2018. 

2. Sara Ali Khan

Sebelum Rhea datang dalam hidup Sushant sebagai girlfriend, Sara Ali Khan antara yang rapat dengan Rhea. Kalau sebelum ni tak ramai pun yang kenal dengan Rhea tapi disebabkan friendship dia dengan Sara, nama dia mula muncul di media sebagai gym buddy atau new friendship in town bermula tahun 2017. 


Kebetulan masa tu Sara dengan Sushant agak rapat sebab bekerja dalam movie Kedarnath. Sara appreciate friendship dia dengan Sushant sebab banyak bantu dia hilangkan nervous sebagai debutante dalam Kedarnath dan improve Hindi language untuk hidupkan watak Mukku. Sara siap travel jauh sebab nak buat birthday surprise untuk Sushant dan selalu invite Sushant join family activities. 

Tapi bila Sushant dan Rhea mula bercinta, Sushant unfollow Sara di IG walaupun Sara still follow dia dan Rhea stop berkawan dengan Sara. 

3. Sidharth Pithani

Bila bercinta dengan Rhea, Sushant tukar PR agency satu company dengan Rhea dan lantik Sidharth Pithani sebagai creative manager dia. Sid Pithani pun antara yang disyaki bila dia pun tinggal serumah dengan Sushant dan Rhea tapi lebih rapat dengan Rhea. Sepanjang kuarantin, dia jadi photographer untuk Rhea baik gambar ataupun video. 


Hari kejadian, Sidharth Pithani ada dalam rumah tapi dia bangun lambat katanya. Selepas Rhea, dia dipanggil ke pejabat polis Bandra untuk disoal siasat. Strange thing is, kenapa polis bagi smartphone Sushant kepada Sidharth Pithani dan bukan pada family dia?

Image

4. Pindah rumah

April 2020 Rhea denied tebakan media yang dia dan Sushant bercinta sebab Rhea kata dia cuma kawan baik Sushant walaupun diorang tinggal sekali dan menyewa bersama. Sushant pindah dari apartment mewah dia bila jiran tak suka dengan bunyi bising bila Sushant berparti sampai tengah malam. 

Tapi Rhea pula bagitahu polis yang rumah Sushant berhantu, sebab tu mereka berdua pindah ke Mont Blanc. 

5. Property Broker

Surprisingly lepas kematian Sushant, ejen hartanah datang bagitahu media yang Sushant dengan Rhea dah book apartment untuk diorang tinggal bersama lepas berkahwin pada November 2020. Ejen hartanah tu merupakan kawan Rhea. Dalam interview tu pun statement dia macam tak kena dengan timeline bila dia campur adukkan tentang apartment mewah Sushant dan apartment di Mont Blanc.

Kenapa sebelum Sushant meninggal, dia beria deny rumours tu walhal Sushant dah post gambar diorang berdua siap letak caption 'My Jalebi' dekat gambar Rhea, tapi bila Sushant meninggal dia pulak sibuk suruh kawan dan kenalan dia bagitahu kisah cinta mereka berdua? 

6. Psikiatri - Dr. Kersi Chada

Rhea kata dia bawa Sushant jumpa dengan doktor bila Sushant mula depressed tapi perkaitan doktor yang Rhea bawa ni jadi persoalan kepada netizen bila Dr. Kersi Chada satu sekolah dengan Mahesh Bhatt.



Lagi pula dia memang suka diagnosed semua pesakit dia dengan bipolar disorder dan ubat dia buatkan pesakit dia makin depressed. 



Dan kita pun tahu siapa yang Rhea refer bila ada apa-apa masalah dalam hidup dia. 

7. Vividrage Rhealityx 

Lepas kematian Sushant, ada journalist yang buat carian tentang company Sushant sebab dia pernah bagitahu dalam interview yang dia tengah busy dengan startup companies dia. Bila buat carian, Sushant laburkan Rs100,000 sebagai modal company. 

Vividrage Rhealityx Partners

Tapi yang mencuri tumpuan bila nama director adalah Rhea dan abang dia, Showik Chakraborthy tanpa mengeluarkan sesen pun. Company Vividrage Rhealityx ni didaftarkan pada September 2019. Semasa disoalsiasat dengan polis, Rhea tak disclose any information langsung tentang company ni sampai kecoh di socmed, baru la polis keluarkan statement akan panggil Rhea balik untuk soal siasat semula. 

8. Bergaduh

Dengan semua kemewahan dan populariti dia dapat sejak bercinta dengan Sushant, jadi tanda tanya bila dia keluar dari rumah Sushant. Knowing Sushant, dia bukan jenis yang suka halau orang. Sebelum dia bercinta dengan Ankita, Sushant in relationship dan putus tapi dia yang keluar dari rumah tu. Dia biar ex-gf dia stay dan focus on acting career.

Sama juga bila dia putus dengan Ankita Lokhande lepas 6 tahun bersama dan beli rumah bersama di Malad. Dia yang keluar dari rumah tu walaupun rumah tu atas nama dia sebab dia taknak Ankita susah cari rumah lain. Even sampai sekarang rumah tu ada kenangan mereka berdua. So agak susah nak terima naratif penceritaan Rhea bila dia dihalau keluar. 

Sushant Singh Rajput Ankita Lokhande House Unseen Photos Where ...

Kalau dia dihalau keluar kenapa setiap malam Rhea akan on call dengan Sushant sampai dia tertidur even lepas dia keluar rumah? Macam tak logik juga dia dihalau sedangkan rumah tu disewa atas nama dia dengan Sushant. 

9. Unanswered Call

Polis bagitahu yang Sushant ada call Rhea jam 1 pagi pada 14/06/2020 kepada Rhea tapi tak diangkat. Even 14hb Rhea tak call balik sedangkan dia online dari pagi sampai 2 jam sebelum Sushant meninggal. Kalau dia on call dengan Sushant tiap malam kenapa malam tu dia skip? Rhea siap delete semua gambar dengan Sushant di IG account dia kemudian limitkan comment. 

Pelik bila dia ada masa untuk fikir untuk buat semua tu. Sepantas tangan #TheBhatts minta Subash K Jha keluarkan artikel Sushant depressed beberapa jam selepas dia meninggal. 

10. Family Sushant 

Dalam artikel #TheBhatts tu ada mentioned yang Rhea dah inform family Sushant bila dia tengok Sushant makin tak tentu arah dan stop makan ubat. Tapi family Sushant tak kenal pun siapa Rhea. 

11. IG post & Whatsapp profile picture

Lepas sebulan Sushant meninggal, Rhea buat karangan panjang di IG tentang perasaan dia pada Sushant dan takkan lupakan Sushant. Kemudian tukar profile picture Whatsapp kepada gambar dia dan Sushant. 



Ramai yang pertikai kenapa nak show off pasal Sushant kalau tak mengaku bercinta? Kenapa selama ni diam bila tahu keadaan Sushant makin teruk?

Image

Kenapa biarkan Mahesh Bhatt dan keluarga atau journalist keluarkan artikel negatif tentang Sushant? Kenapa post di IG lepas Ankita Lokhande post tentang Sushant? 

Kalau eternally connected kenapa pada tarikh 3 Jun 2020, masa Sushant post dekat IG yang dia rindukan mak dia, Rhea happy je dengan Sid post gambar macam biasa?


tv9gujarati on Twitter: "In last post by Sushant Singh Rajput on ...


12. Fake Troll


Rhea muncul di IG lepas sebulan dan post tentang Sushant kemudiannya update tentang rape and murder threats dia terima sepanjang sebulan. Dia screenshot satu private message di IG dan minta bantuan cyber crime helpline untuk siasat tapi acc yang didakwa adalah akaun palsu dan located in Nepal. 

Sendiri hantar ugutan untuk minta simpati, sendiri terperangkap dalam jerat sendiri. Makin bertambah orang benci dengan dia. 


13. Credit Card & Debit Card Sushant



Lepas sebulan siasatan, polis dedahkan Rhea Chakraborthy guna debit dan credit card Sushant untuk shopping dan pegang semua details account Sushant. Kalau bukan gold digger entah apa yang layak. Muka tebal pulak tu mintak CBI yang siasat sebab nak tahu apa punca Sushant stress sampai bunuh diri. Rhea akan dipanggil semula untuk soal siasat sebelum polis tutup kes ni. Kali pertama dia disoalsiasat makan masa selama 9 jam. 

Hopefully akan ada banyak lagi pencerahan bila kes ni bertukar tangan kepada lawyer Ishkaran. Hari ni surat dah pun dihantar ke pejabat kementerian Perdana Menteri, PM Narendra Modi untuk buka kes Sushant dan preserve semua bahan bukti daripada dikacau dan dimusnahkan. 

3 comments

  1. semakin menarik kes ni. apalah kesudahnnya ya..

    ReplyDelete
  2. Something wrong somewhere..
    Ada yang tak kena dengan orang-orang nie..

    ReplyDelete
  3. dari seorang ke seorang... saling berkait hingga boleh jadi misteri...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.