Sushant Singh Rajput's Death Case : Siddharth Pithani

Saturday 1 August 2020

Siddharth Pithani datang bekerja sebagai creative manager Sushant pada April 2019 dan mula rapat dengan Rhea Chakraborty. Sepanjang lockdown bermula Mac 2020, Siddharth Pithani dan Rhea aktif di social media bila dia jadi photographer dan edit semua video Rhea yang diorang shoot di rumah Sushant since both of them are his flatmates. 



Lepas 14 Jun 2020, susah untuk contact Rhea dan Siddharth Pithani bila dua-dua mula hilang dari social media. Beberapa hari lepas kematian Sushant, Mumbai police panggil Siddharth Pithani untuk disoal siasat tapi tak ada sebarang kenyataan yang dikeluarkan. Yang menimbulkan pertanyaan bila Siddharth Pithani dibenarkan untuk tinggal di Hyderabad sedangkan kes tengah berjalan. 

Image

Pada hari dia dipanggil ke balai polis, kepala Siddharth Pithani injured di bahagian tengah. Tapi tak ada wartawan yang tanya pasal tu langsung. Cuma netizen yang persoalkan tentang Siddharth Pithani. 

31 Julai 2020, Siddharth Pithani dipanggil untuk interview bersama Republic TV yang dikendalikan oleh Arnab Goswami. So these are details and some ehh questions arise :

1. Sushant jumpa Siddharth Pithani malam 13 Jun 2020

"He came to my room on the 13th night at around 1 AM and said, 'Budha, you haven't slept yet. Why?'. I asked him, 'Why haven't you slept?' and he said, 'I am just going off to sleep.' We wished each other Goodnight. The next morning, when I went down, Keshav told me that Sir is not opening the door. Dipesh and I, and we tried to knock the door to wake him up. We called the key maker, called his sister also immediately. She also left instantly. And when we opened the door, we found him in that state, hanging." - Siddarth Pithani on Republic TV interview, 31st July 2020. 

2. Siddharth Pithani call Mitu Singh

Dalam kronologi yang dikeluarkan oleh polis Mumbai, Mitu Singh dapat call dari rumah Sushant supaya datang sebab bilik Sushant terkunci dari dalam. So it was Siddharth Pithani yang call Mitu Singh. 

Question is, kenapa Siddharth Pithani tak call Rhea sebab dia menyewa di rumah tu dan supposedly ada kunci pendua. Rhea block number Sushant bukan number Siddharth Pithani so kenapa tak ada yang call Rhea? Mitu Singh dah try call Rhea guna hp Sushant sejak 8 Jun tapi tak dapat sebab Rhea dah block Sushant lepas keluar dari rumah. 

3. Hanya Siddharth Pithani nampak Sushant tergantung 


Siddharth Pithani claim hanya dia yang nampak Sushant tergantung pada hari kejadian. Which is totally nonsense sebab ikut kronologi kejadian, locksmith datang untuk buka pintu jadi kenapa orang pertama yang buka pintu tak nampak sedangkan katil terletak dekat dengan pintu. Buka je pintu terus nampak. Pada hari kejadian, ada Siddharth Pithani, orang gaji, tukang masak dan kakak Sushant. Jadi kenapa Siddharth Pithani sahaja yang nampak?

4. Siddharth Pithani yang turunkan mayat Sushant

Siddharth Pithani claim dia yang bawa turun mayat Sushant pada 14 Jun 2020 tanpa kehadiran sesiapa tapi agak kelakar sebab fizikal Sushant agak berbeza dengan Sid yang lebih kecil. Kawan ayah Sushant bagitahu yang badan Sushant berat sangat masa dia angkat untuk dibakar sebab dia dah mencecah 80kg. 

Lagi satu hal, kenapa masa dia turunkan mayat Sushant, Mitu Singh tak nampak? Kenapa orang lain tak nampak? Kain hijau yang Sushant guna untuk gantung diri dia ada kesan terkoyak dan bukannya dibuka ikatan. Jadi Siddharth Pithani guna alatan apa untuk potong kain tu? Kalau dia guna pisau, tukang masak mesti dah nampak sementara dia pergi ambil dekat dapur. 

5. Siddharth Pithani tak kenal Rhea Chakraborty

This is the most absurd claim made by Siddharth Pithani! 


6. Siddharth Pithani bagi 2 biji ubat kepada Sushant

Walaupun dia kata tak kenal Rhea tapi dia bagitahu yang dia bagi 2 biji ubat kepada Sushant setiap hari. Bila Arnab tanya ubat apa, dia pun tak tahu ubat apa. Dia cuma bagi sahaja ikut apa yang Dr. Kersi Chavda suruh. 


This is the most wtf statement. Duduk serumah, anggap Sushant macam abang tapi ubat apa yang Sushant ambil setiap hari pun dia tak tahu. Dari Mac sampai Jun!

7. Siddharth Pithani tak tahu Sushant depressed

Dalam interview dengan Arnab di Republic TV, Siddharth Pithani tak tahu yang Sushant kemurungan macam yang Rhea claimed sampai dah masuk tahap skizo. Tapi yang peliknya Siddharth Pithani kenal Dr. Kersi Chavda, doktor psikatri Sushant dari 2019? Kelakar kan?

7. Siddharth Pithani kata family Sushant paksa dia jadi saksi


Siddharth Pithani also mentioned that Sushant's family approached him to inquire about Rs. 15 crore transaction made to Rhea and asked him to give a statement. He said, "The family members called me and told me about Rs. 15 crore expense and told me to give the statement. I told the family that with all due respect I will only tell the truth. They asked me to come to Patna and I told them that I am in Hyderabad. Met Sushant the night before death, was with him since April 2019 till June 2020. I have no idea about the 15 crore theory." - Siddarth Pithani on Republic TV interview, 31st July 2020. 

Siddharth Pithani keluarkan statement yang keluarga Sushant harrassed dia by call supaya jadi saksi dalam kes mahkamah. This is a serious allegation sebab bila someone dipaksa dan diganggu untuk jadi saksi, boleh jadi kes jenayah. Tapi selagi Siddharth Pithani tak dapat buktikan kejadian tu, boleh jadi dia menipu. Polis boleh check log panggilan telefon dia kalau betul dia dapat call dari keluarga Sushant. 

Tak banyak yang Arnab dan Republic TV boleh dapat dari interview dengan Siddharth Pithani sebab dia lari lepas kena grill dengan Arnab. Dia buat macam tu lagi la orang syak. So sekarang ni ada dua statement bercanggah sebab Sandeep Singh kata dia yang pertama nampak bila pintu bilik dapat dibuka. Siddharth Pithani pun claim benda yang sama. Dua-dua penipu. Kenapa sushant hidup dengan manusia tak kenang budi macam ni :(

2 comments

  1. Jahatnya diorang.. kenapa agaknya keluarkan statement bodoh dan menipu macam tu ek..

    ReplyDelete
  2. kesiannya Sushant dikelilingi dengan ramai penipu. tak pasal2 jadi mangsa. :(

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.