De'Satay Subang : Satay Paling Sedap Di Subang Bestari!

Saturday 15 August 2020

First time order Satay D'Subang ni dekat apps Foodpanda time bulan puasa. Masa tu saja je nak try sebab kawan kata sedap.  


Bila makan memang tak menyesal lah order sebab sedap. Satay dia mungkin mahal sikit lah secucuk tapi kalau dapat isi dan diperap elok, memang berbaloi lah bila makan. Kuah kacang dia pun sedap. Banyak pulak tu dia bagi. I paling suka nasi impit dia sebab lembut. Kena la dengan tekak sebab suka yang jenis lembut lembik macam tu. 


So far dekat De'Satay Subang ni ada pilihan sama ada satay ayam, daging, kambing ataupun perut. Tak pernah lagi order satay perut sebab takut liat. Mungkin lepas ni boleh cuba pulak. Selama ni order satay daging je sebab lembut dan manis. Kambing pernah jugak order tapi lebih kurang je rasa dia dengan daging. Of course lebih mahal dari daging lepastu isi dia sikit. 


Tak suka sangat satay ayam sebab tak suka bahagian isi ayam. Pernah je order, okay je cuma tak suka ayam kan so tak pilih la yang tu. 

Sekarang ni kalau buntu nak makan apa mesti order satay De'Satay Subang ni. Rasanya satay ni resipi turun-temurun sebab business satay ni dah diwarisi oleh si anak dah. Bukan setakat dekat area Kampung Melayu Subang dengan Subang Bestari je, studio TV3 pun order dekat sini jugak. 

Nak jugak try makan dekat kedai dia sebab makan panas-panas mesti lagi sedap kan?! Tapi kedai dia agak sempit so better order dekat Foodpanda je lah. Tak payah nak bersesak dekat sana dah. 

Tak sure charge delivery dia berapa kalau bukan dari apps Foodpanda, try la check dekat Facebook satay De'Satay Subang ni ataupun contact via Whatsapp

3 comments

  1. terliurnya satay tu hehe.. kalau saya, ayam paling suka.. apa pun depends kat perapan dia la, kalau mantap tu laju je boleh habis..

    ReplyDelete
  2. satay mmg sedap..lagi2 dapat satay daging dan ayam..isi dia lembut je kan :)
    lama sgt saya xmkn satay nih..

    ReplyDelete
  3. Mahal tapi kalau berbaloi dan sedap memang puas hati bayar..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.