Support Yamani Abdillah di Famili Duo TV3

Wednesday 1 February 2023


Sebelum ni join Terpaling Juara, sekarang join Famili Duo pulak sebab nak support Yamani Abdillah dekat dalam program yang disiarkan setiap hari Ahad jam 9 malam. Berbeza sikit rules nak masuk dalam studio berbanding program sebelum ni. 

Kali ni kena beratur dari jam 7.30 malam untuk dapat seat cantik. Studio buka jam 8.30 malam so boleh kata sejam juga lah nak menunggu. No wonder lah peminat setia je datang program macam ni. Seat dekat program Famili Duo ni jenis memanjang dari kiri sampai kanan. Terseksa lah kalau ada orang nak keluar pergi toilet sebab tak ada space sangat antara kerusi depan dengan belakang. Seating arrangement Terpaling Juara bagus sebab ada banyak gap. 

Seat I dekat dengan pintu masuk jadi boleh nampak lah Mas Idayu datang dengan dress meleret malam tu. Untuk semi-final ada MK K-Clique dengan Noki untuk support Sabhi Saddi dan Fareedph K-Clique. Erif Fuzi dengan Falique Floor 88 pun ada juga. Oh ya, Aliff Aziz pun ada untuk support Bella. 

Ni view zoom 2.6x

Memandangkan I pendek, agak sedih lah sebab tak nampak sangat pun apa jadi kat atas stage tu. Kadang tu view kena block dengan dumbbell cameraman. Nasib baik lah performance Bella dengan Wani, Ara Johari dengan Shaffiq dan Yamani dengan Zaki guna stage tinggi. 

Janna Nick dan Sean Lee

Memang havoc performance semua peserta malam semi-final ni sebab guna konsep bebas jadi ramai yang pilih untuk buat performance ala konsert. Happy melalak sekali masa performance Bella dengan Wani Kyrie. Sedap suara Bella nyanyi live walaupun Mas Idayu kata genre tu tak sesuai untuk tone colour dia but she did her best. Keluarga Wani Kyrie pun ada sekali malam tu, comel je semua macam muka Wani jugak.  


Masa tengok performance Ara Johari dengan Shaffiq tu macam mehhh sebab duo ni pilih lagu Baby - Justin Bieber. Bukan sebab tak sedap tapi sebab lagu tu masa suara JB tak pecah lagi. Cari lah lagu yang mencabar vokal diorang. Shaffiq pun macam tak selesa dengan performance diorang malam tu, besar kemungkinan sebab baju dia pakai tu panas. 

Masa performance Naim Daniel dengan Sissy Iman agak kontroversi lah sebab dah bergaduh masa minggu keenam tu jadi masa semi final ada drama jugak selain semua peserta merayu mummy komen performance diorang. 


Anyway, untuk final nanti nak tengok persembahan dari The Jebats, Yamani dan Zaki Abdillah, Naim Daniel dan Sissy Iman juga Bella dan Wani Kyrie. Tak boleh nak agak siapa yang akan jadi juara sebab semua pun bagus. Mungkin The Jebats atau mungkin anak-anak Dato Jamal Abdillah. 

Masa semua sibuk bergambar dengan peserta final, I pergi bergambar dengan Aliff Aziz lepas dia selesai jumpa dengan Bella. Tinggi nau Aliff ni, I dekat paras bahu dia je itupun kena dongak bila nak bercakap dengan dia. Orangnya lembut je bila bercakap. Sebelum ni pernah join sidang media dengan Aliff untuk telefilem Sekolah Sampah kali ni jumpa depan-depan. Masa dekat final Terpaling Juara dulu nampak Aliff datang tapi tak nak kacau dia tengah berborak dengan kawan-kawan dia. Masa Famili Duo ni baru ada rezeki nak jumpa. 


Masa bergerak keluar sebab polis bantuan minta semua keluar untuk bagi laluan kepada media, tiba-tiba ternampak Sabhi Saddi dengan Fareedph terus cakap nak bergambar. 



Baju dah la sama, bila duduk tengah rasa macam satu team dengan diorang nyanyi lagu Fanatik haha. Sabhi Saddi memang kacak orangnya ye, tengok depan-depan lagi bersinar mata. Sengih je lah keluar studio sebab dapat jumpa diorang lepastu terus balik. Final nanti entah macam mana pula ceritanya sebab mesti ramai yang datang. 

Hopefully Dato' Jamal datang lah tengok anak-anak dia perform dekat Famili Duo ni. Lagu diorang perform pun best - Mewangi (Akim & The Majistret) dan Pelukan Angkasa (Sekumpulan Orang Gila & Shila Amzah). All the best untuk Yamani dan Zaki! 

3 comments

  1. asal hensem je artis, asal artis je hensem...hahaha... tak kisah hensem ke tak yang penting jgn sombong dengan fan..

    ReplyDelete
  2. Aduh.. seat arranging pula tak best ye.. Ada drama juga ye episod nie..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.