Snacking BubbleBee Sweet As Your Smile, Subang Bestari

Monday 6 February 2023

 

Dah lama dah Bubblebee buka dekat Subang Bestari tapi sebab tak makan madu jadi tak pernah lah nak menapak ke sini. Disebabkan adik-adik excited nak try menu dekat sini, kita layan je lah. Kedai Bubblebee ni agak tersorok dari kedai yang lain tapi sebab signboard besar berwarna kuning, tak ada masalah pun untuk orang nampak. 


Kedai dia tak luas mana pun, mungkin sebab menu utama pun makanan ringan dan lebih ramai yang pilih untuk take away jadi tak banyak lah meja makan available dalam kedai Bubblebee ni. Warna tema haruslah kuning dan coklat gelap. 



Selain menu Bubblebee, ada juga pastries dan kek untuk pelanggan. Memandangkan dah malam, tak rasa nak try pun kek dekat sini sebab takut tembun pula muka esok pagi. Hajat asal datang nak beli Toffee Golden Ice Cream dengan topping madu dan cornflake. Tambah juga Hazelnut Chocolate Croffle. 

Harga untuk satu cup Toffee Golden Ice Cream Series tu mahal juga lah sebab aiskrim campur madu je pun tapi sebab guna madu asli, mencecah sampai RM18.20 satu cawan. Nasib baik lah ada harga promosi tahun baru, jadi dapat lah diskaun setiap menu.  



Sempena tahun baru juga, Bubblebee sediakan belon percuma untuk pelanggan yang datang. Happy lah adik I dapat belon Bubblebee walaupun dia dapat pegang kejap je lepastu entah ke mana dicampaknya. 




Kalau beli ais krim madu ni tak boleh biar lama, kena terus makan dan cepat habiskan sebab ais krim cepat cair. Satu cup tu tak besar pun tapi ambil masa lah mengunyah madu asli dalam tu. Macam tak bijak juga letak cornflakes sebab bahan tu mudah kembang. Berbaloi tak dengan harga? For me, tak pun. Kalau jenis tak suka manis sangat, this one is not for you.


Hazelnut Chocolate Croffle Bubblebee ni pun biasa je sebab tak terasa sangat hazelnut tu. Harga croffle dia pun mahal lah, RM18 lebih sedangkan croffle dekat luar paling murah pun RM6 dengan saiz yang sama. No wonder lah owner dia ada kereta bumblebee. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.