Makan Tengahari di Restoran Nasi Mak Ngah

Thursday 16 February 2023


Sejak dari tahun 2018 lagi memang suka makan tengahari dekat warung Nasi Mak Ngah, sebelum ni pernah update lunch dekat warung yang terletak di tepi jalan dekat simpang empat besar. Nak makan dekat situ memang beratur panjang lah kalau pergi masa peak hour sebab ramai peminat Nasi Mak Ngah ni. Kalau pergi lambat, memang sadaqallahulazim lah cerita dia. 

Disebabkan ramai peminat Nasi Mak Ngah, tak kisah lah hari biasa ataupun masa pandemik, Mak Ngah buat keputusan untuk buka restoran tak jauh dari warung dia. Menu yang sama cuma tempat makan lebih selesa. 

Kiranya kalau nak tapau boleh beli dekat warung dan untuk yang nak makan boleh makan dengan selesa di restoran. Nak parking pun senang dekat area sini. 




Sebagai manusia yang malas masak, Restoran Nasi Mak Ngah ni memang life savior lah. Dekat restoran ni pun Mak Ngah tambah beberapa menu macam nasi kerabu, nasi ayam dengan bakso. Masa pergi haritu kitorang order set lele penyet dengan set nasi ayam janda. 


Walaupun dah buka restoran, harga barang dah naik, menu yang dijual tetap sama harganya dari dulu :')

Kalau pergi sini memang aim ikan keli je sebab mak ngah goreng garing jadi tak melugai bila makan. Tempe pun goreng garing, bila makan tu krup krap dalam mulut. Nasib baik dah makan kenyang masa tu sebab ikutkan nafsu, nak tapau satu plastik tempe goreng bawa balik. Asam pedas Mak Ngah antara menu wajib makan sebab resipi dia kena dengan selera. 


Kalau makan Nasi Mak Ngah ni tak pernah lagi tak tersandar kekenyangan. Bersyukur betul Mak Ngah stay dekat area sini je tak pergi mana. Semoga stay lah sampai bila-bila dan kualiti makanan pun tak berubah sampai bila-bila.

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.