Lunch Di Nasi Mak Ngah, Subang Bestari

Sunday 19 January 2020


Gerai Mak Ngah ni memang gerai fav lah kalau lunch sebab nasi ayam berempah dia sedap, ikan keli garing tapi yang paling power ialah sambal goreng dia. Memang naik selera kalau makan tengahari dekat sini. 

Dulu port gerai ni dekat tepi jalan betul betul sebelah simpang empat, that's why lah boleh ternampak dan tersinggah dekat sini. Makan dekat sini bukan setakat murah tapi yang bestnya bila dapat angin free. Cuma kalau hujan pandai-pandai lah lari haha


Dulu tak banyak sangat choice dekat sini tapi yang simple pun dah berselera. Kalau datang lunch dekat sini memang pilih nasi putih, ikan keli, tempe, telur masin, timun dengan sambal goreng. Kuah kari masa awal-awal dulu je letak tapi bila makan tanpa kuah lagi sedap. 


Sejak kedai besi buka dekat area situ gerai Mak Ngah ni pindah ke belakang sikit tapi okay je sebab tempat kat situ lagi luas dan redup. Sekarang ni makin banyak choice bila ada lauk asam pedas, ayam goreng kunyit, sayur pun dah ada banyak pilihan. Nak taugeh goreng ataupun acar timun nenas. 



Sambal goreng dia tak perlu ambil banyak pun sebab satu sudu pun dah cukup pedas dah. Terlajak sikit memang boleh merah padam muka. Lidah pun boleh kejang sebab pedas sangat. So far dekat Subang Bestari ni tak ada lagi yang boleh challenge sambal goreng Mak Ngah. 


Mak Ngah ataupun akak ni memang ramah orangnya. Antara salah satu sebab kenapa suka makan dekat sini sebab tak pernah lah dia layan customer dia teruk walaupun dia tak menang tangan nak melayan. Pekerja dia pun dari dulu sampai sekarang muka yang sama. 

Nak makan dekat sini dari hari Isnin sampai Sabtu jam 10 dah bukak sampai jam 2. Kalau datang masa lunch hour memang menangis la perut tahan lapar sebab line panjang kemain. Kalau gerai Mak Ngah ni dekat dengan office memang hari-hari makan sini je lah cerita dia. Tak payah serabut fikir nak makan mana. 

5 comments

  1. Wahh...sedap. suka makan warung² macam ni... menggamit memori gitteww

    ReplyDelete
  2. Kami yg tengok ni pun rasa terliur sama 🤤

    ReplyDelete
  3. aduhhh tergoda tengok telur asin tu!

    ReplyDelete
  4. Yang tengok nie pun dah terliur.. kalau dekat emmang giterjah.. huhuhu

    ReplyDelete
  5. WA : +85587781483

    admin numpang promo ya.. :)
    cuma di sini tempat judi online yang aman dan terpecaya di indoneisa WA : +85587781483

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.