Blog Performance Disember 2019

Saturday 4 January 2020

First of all Happy New Year 2020 guys! 

Lambat sikit nak start report card bulan lepas sebab busy dengan kerja since sekarang musim tengkujuh so Influenza A tengah aktif. Ramai staf yang sakit even I pun dah mula tak sihat. Harapnya tak demam lah sebab tak ada duit nak MC

1. PV


Untuk bulan Disember, stats tak cecah langsung 1k. Nampak tak dekat stats tu paling tinggi pun 900 je. Rasanya bulan lepas tak blogwalking langsung. Bukan malas tapi tak sempat. Dah target 10 blog setiap hari tapi kelaut jugak perginya.

Bulan November dah aim all time stats nak 650k tapi short lagi 30k. Mampu jejak 647k je tapi yang bagusnya dapat jugak capai target tahun ni untuk dapat setengah juta walaupun sipi je. Tahun ni haruslah dapat sejuta. Orang lain dah berjuta, kita baru nak target hihu

2. Post

Top post bulan Disember tak jauh beza pun dengan bulan November. Makin hujung tahun makin sendu jadinya. Berbeza dengan awal tahun dulu, top post paling rendah 200. Hujung tahun ni kalau seratus pun sipi-sipi suam kuku je. All time popular post pun lebih kurang je dengan November. 

3. Keywords


Bulan Disember nampakbanyak keywords baru macam movie WAR, buku seram, lirik lagu Yang Satu - Akim & The Majistret, pokok cekur, NSK dan L'oreal Extraordinary Oil. Quite positive lah dekat part ni tapi tak la ramai mana pun sampai nak masuk Popular Post hshshs

4. Audience


Audience Bulan Disember disumbang besar oleh Malaysia lah where else kan tapi audience dari Brunei dah hilang terus dari radar. Dari Indonesia pun dah berkurang maybe sebab dah berbulan tak update movie review movie Indonesia. Susah nak cari movie Indo yang ada english subs atau malay subs so banyak movie dibiarkan terperam dalam folder je. 

5. Bilangan Entri


Goal tahun ni berjaya jugak akhirnya untuk cantas bilangan entri tahun lepas walaupun kebanyakan entri tahun lepas dibuang supaya bilangan entri berkurang secara drastik hewhewhew. Kelaut terus misi 60 entri sebulan tu. Tak sempat nak update. Habis bersyukur dah mampu update 36 entri untuk bulan Disember. 

Untuk target bulan Januari ni nak entri 30 ke atas dan all time stats boleh cecah 660k. Yang lain tu buat tak nampak je lah sebab tak mampu nak control dah haha. Happy New Year and have fun this weekend!

11 comments

  1. Sebulan entry lebih 30 bagi akak banyak juga. Sebab akak target entry pun 30 tapi asyik kecundang 😅

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru kak...
    Tinggi juga tu.. sy masi mood tahun baru huhu malas betul nak menulis huhu

    ReplyDelete
  3. wah tinggi jugak pv akak... keep up !

    ReplyDelete
  4. Wow~ tetap banyak PV hana. Semoga tahun 2020 Hana keep update review drama,movie and etc. Heheh ^^

    ReplyDelete
  5. teruskan perkongsian dan tambah sikit teknik seo FJ, in shaa allah semoga tahun 2020 ni boleh menaikkan lagi trafik ke blog naa :) all the best

    ReplyDelete
  6. teruskan berblogging ya kak .. tak sabar nak baca next entry

    ReplyDelete
  7. Happy new year Farhana.. Keep on blogging..

    ReplyDelete
  8. Tahniah, Kak Farhana. Semoga terus bersemangat untuk blogging.

    ReplyDelete
  9. ada 8 permainan poker menarik di AJOQQ :D
    ayo segera bergabung dan dapatkan bonusnya :D
    WA : +855969190856

    ReplyDelete
  10. insya'Allah tahun ni akan dapat sejuta!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.