Harold's Bread | Bakery Menyelerakan Dengan Sentuhan Moden

Saturday 25 January 2020


First time jumpa Harold's Bread ni dekat R&R RTC Gopeng, Perak masa on the way nak balik kampung untuk beraya. Saja singgah sebab kek dia menggoda sangat. Dah la interior bakery dia simple dan cantik. 

Masa tu main sambar je red velvet dengan chocolate cake sebab tak berani nak pilih menu yang lain takut tak sedap. at least if go basic tak la menyesal sangat kalau rasa dia tak berapa power. But turns out sedap sangat! 

Arah menghala balik ke KL memang tak dapat la nak beli sebab tak ada dekat R&R sebelah sini. Sedih jugak la sebab nak balik kampung setahun sekali je. Bila ternampak post Kaksha buat Harold's Bread cake review ni terus excited sebab ada banyak branch. 

Bila check website kedai kek Harold's Bread ni rupanya ada je yang dekat dengan rumah which is Tesco The Curve. Memang happy sangat lah cerita dia sebab boleh beli lagi red velvet. And tadaaaa.....



Apart from Harold's Bread Red Velvet and Chocolate Cake, Blackforest pun antara kek Harold Bread yang sedap jugak. 


Apart from cake, ada juga roti, sushi, sandwich dan pastry. Harold Bread ni nama je international tapi sebenarnya product local. As for now dah ada 23 cawangan dekat Malaysia dan akan kembangkan lagi ke luar negara. 


For me, dengan rasa sedap even berbeza outlet juga menyediakan service terbaik, Harold's Bread cake price yang ditetapkan untuk semua menu dia agak berbaloi lah. Kalau nak harga murah lagi, boleh je beli hujung waktu operasi , lepas jam 9 malam sebab diorang akan bagi diskaun 30%. Lepas ni kalau nampak Harold's Bread, ajak la kaki singgah sekejap. Mana tahu masuk dalam list favorite bakery pulak lepas ni.

8 comments

  1. tergoda pula tengok kek coklat tu..hehe

    ReplyDelete
  2. airah suka beli roti dia semua sedap dan harga murah. selalu buat promosi. kek dia tak pernah rasa pulak tapi nampak sedap

    ReplyDelete
  3. Wah! tak sangka rupanya local brand

    ReplyDelete
  4. roti dia sedap. tapi haritu try creampuff, agak tak puas hati sebab agak keras. tapi okeyla harga tak mahal sangat. kek tak pernah try lagi, soon nak try lah.

    ReplyDelete
  5. cake birthday rabia makan hari tu beli dekat harolds bread paya bunga square terengganu.

    ReplyDelete
  6. wah, sya belum pernah jumpa lagi bakery ni

    https://mylittlestoryi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. first time jumpa harold bread ni dekat mydin gong badak, disebabkan studi di unisza, mydin tu memang tempat shopping lah cerita dia... dia punya pastries memang semua best and sedap ! red velvet tu kalau boleh beli dua sekali gus sebab memang tak cukup kalau satu !time happy hour pun memang seronok la kan, dapat discount...

    ReplyDelete
  8. suka juga Harolds ni. lagi2 dekat kawasan akak di Juru Penang depa buat cafe lawa untuk Harolds.
    cosy jee pegi sana makan..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.