Sushant Singh Rajput's Death Case : The Body

Sunday 12 July 2020

Since evidence from several social media accounts mysteriously missing, some of them was forced to shut down their page and some of you guys still clueless with what's happening on Sushant's case, I try collect them all and put it here. 


So according to media report, Sushant ditemui meninggal dalam bilik tidur dia pada 14 Jun 2020 dan post mortem report sahkan Sushant meninggal disebabkan asphyxia kerana kekurangan oksigen. Tapi asphyxia boleh terjadi disebabkan gantung diri sendiri ataupun dijerut sampai mati. Walaupun polis keluarkan statement Sushant mati disebabkan bunuh diri tapi kenapa badan dia menceritakan hal yang sebaliknya? 

1. Ligature Mark 

Ligature mark di kawasan leher Sushant tebal dan terbentuk secara melintang sedangkan dalam kes gantung diri, kita boleh imagine ligature mark akan berbentuk menaik sama dengan bentuk kain yang menjerut. 


Ligature mark yang ada pada leher Sushant tebal sangat and there is no way kain boleh hasilkan kesan macam tu. Itupun kalau ikutkan kronologi cerita pembantu rumah Sushant, dia ditemui meninggal sekitar jam 10.30 pagi dan pintu bilik dapat dibuka jam 12 tengahari. 

2. Darah beku


Dekat bahagian leher jugak ada 3 tompok kecil darah beku betul-betul di bawah ligature mark. Dan satu lagi tompok besar di sebelah kanan leher Sushant. Kain yang digunakan cuma kain cotton biasa, tak ada hiasan sampai boleh menyebabkan darah beku berbentuk bulat macam tu. 

Bila ramai yang persoalkan hal ni di social media, Mumbai Police come up dengan statement yang Sushant cuba bunuh diri dengan kain hijau tapi tak berjaya sebab terkoyak disebabkan berat badan dia 75kg dan kain tu ternyata nipis so dia cuba kali kedua dengan belt. 




Awalnya pihak polis laporkan Sushant bunuh diri guna cadar tapi someone leaked video dari bilik Sushant pada hari kejadian supaya netizen nampak Sushant digantung dengan kain hijau. Kemudian polis tukar naratif kepada kain hijau kemudian dupatta kemudian night gown dan akhirnya belt. Tapi kalau Sushant gunakan belt, mana belt tersebut?

It just doesn't make sense bila polis kata dia bunuh diri 2 kali dalam masa terdekat sebab sakit bila gantung diri tapi kain terkoyak then jatuh. By that time, dia mungkin dah sedar dan cuba untuk bertenang. Tambah pula bila dia dah makan ubat pagi tu sebelum keluar workout. 

3. External Injuries

Mayat Sushant dibawa ke JJ Hospital untuk jalani autopsi tapi malangnya dilaporkan dalam viscera report bahawa tiada sebarang racun atau kehadiran sebarang bahan kimia di dalam badan. Kuku Sushant bersih dan tiada sebarang kecederaan di bahagian badan. Tapi badan Sushant menunjukkan sebaliknya. 


Ada benjolan di bahagian dahi kanan Sushant. Dari gambar yang sengaja dibocorkan di Whatsapp supaya polis tak tutup kes sebagai suicide, mata Sushant sebelah kanan ada lebam. Tangan kiri Sushant ada 3 kesan lebam yang tak berapa ketara. Di bahagian kaki kanan, ada bengkak di bawah lutut.



Besar kemungkinan viscera report Sushant tak boleh detect apa-apa sebab polis dah putuskan untuk ikut prosedur bunuh diri dan bukannya homicide. Lagipun ada beberapa bahan kimia yang tak boleh dikesan dalam ujian viscera. 

4. Cap Jari

Dalam laporan post mortem, kain hijau yang tergantung di bilik Sushant cuma ada 3 cap jari tangan kiri Sushant tapi macam tak logik sebab polis kata Sushant gantung diri so kenapa bukan semua cap jari tangan dia ada di kain tu? 

Dulu Sushant pernah buat performance dalam program Jhalak Dhikla Jaa bila jalan cerita performance tu dia dijerut dari belakang and surprisingly dia cuma guna 3 jari dari tangan kiri dia untuk selamatkan diri. 


Mayat Sushant dibawa ke Cooper Hospital pun dah timbulkan tanda tanya bila ada 2 hospital berdekatan dengan rumah dia. Cooper Hospital pula terkenal dengan kes rasuah dan penipuan dalam laporan post mortem.

5. White Stain






Kalau tengok white stain or powder ni penuh dekat baju and even dekat bahagian dagu dan tengkuk Sushant. Macam pelik bila hantar post mortem tapi tak mention langsung pasal ni.

6. Postur Badan

Sebelum ni ada leaked lagi satu video jari Sushant bergerak lepas badan dia kena tutup dengan selimut bila polis sampai. Most of them assumed yang Sushant hidup lagi tapi lemah sangat. Dalam video curi tu pun polis cepat-cepat tutup jari Sushant yang bergerak. But then some experts denied sebab kemungkinan besar cuma rigor mantis bila badan boleh bergerak sedikit lepas meninggal.


Kalau tengok dari postur badan Sushant masa dia dijumpai oleh polis, badan dia terbaring lurus menegak tapi kenapa postur badan dia berubah bila atas stretcher sebelum masuk dalam ambulans? Sama postur bila dia tidur sebab Sushant selalu tidur dalam posisi mengiring.

Throwback: When Kriti Sanon clicked a goofy selfie with a sleeping ...

M.s Dhoni: The Untold Story On the sets Photos

Ada doktor yang kata boleh jadi Sushant masih hidup lagi sebab tak mungkin badan dia boleh berubah posisi sampai macam tu sekali. Semua mayat yang dibawa ke autopsi dalam posisi baring menegak.  

Semua maklumat ni bukan tunjuk pandai semata tapi analisis dari pakar forensik luar negara dan beberapa orang doktor yang menguruskan bidang ni. Sebab tu ramai minta CBI ambil alih kes ni dan sekarang lawyer Ishkaran akan bawa hal ni ke High Court dan hantar surat ke pejabat kementerian supaya kes dibuka sebagai kes bunuh dan bukan lagi bunuh diri seperti yang disimpulkan oleh polis Mumbai. 

4 comments

  1. Kalau betul dia dibunuh moga pembunuhnya dapat ditangkap 7 dikenakan hukuman setimpal. Mesti ada kaitan dgn org besar2 agaknya sampai polis pun boleh putar belit kenyataan.

    ReplyDelete
  2. Polis kat india memang sebiji macam dalam filem diaorang. Tak ramai yang telus.

    Suka tengok dia berlakon yang cerita dia dengan 2 orang lagi tu buat club kriket.. Best filem tu.Tak ingat tajuk apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kai Po Che. Bestkan movie debut dia. Sayang betul movie dia banyak yang shelved. Kalau tak, banyak lagi movie dia & lagi jauh dia boleh pergi

      Delete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.