Day 30 Quarantine : My Journal Is Over....Well For Now

Saturday 25 April 2020

Finally dah complete 30 hari update journal harian walaupun yang hujung ni dah kelaut sebab dah murung kena kuarantin sampai sebulan lebih. Tak lama lagi menganjak ke berbulan lamanya. Kita dah di fasa ke-4. Bak kata DG Hisham covid-19 ni akan habis tahun 2021 paling awal pun so kalau dah ada yang rasa rabak tu boleh la belajar untuk redho haha

As for now kena work from home which is a torture indeed sebab menghadap lappy je lah dari siang membawa ke malam. Kejap buat marketing, kejap buat kerja admin, kejap buat account, kejap update blog. Nak tengok movie pun tak sempat sebab wfh ni lagi penat dari daily working hours.


Tak boleh tengok dunia satu hal, tak boleh menyembang sakan macam dekat office. At least kalau bosan boleh pergi tengok lukisan dekat galeri ataupun jalan pergi Family Mart. Tak pun makan cheesecake dekat Gloria Jeans. Sekarang ni menyembang dengan pokok bunga je lah tak pun main kejar-kejar dengan Puteh.

Puteh pun dah menyampah sebenarnya. Nak keluar pun tak boleh. Kalau dia keluar pun kawan-kawan dia pulak berkurung.

Nak harap habis PKP pun dah malas sebab setiap kali perutusan pun extend je cerita dia walaupun bilangan pesakit positif dah menurun banyak. What else to do? Redho dan bersyukur je lah masih sihat dan ada duit nak makan.

Stay safe for anyone whom reading this.

5 comments

  1. yea sama2 stay safe, bg akak yg keja n sesekali je wfh, rasa cam biasa je, pergerakan hariannya cuma tu lah tak boleh nak sesuka hati berjalan cuci mata. semoga C19 ni cepat2 nyah dari bumi ni

    ReplyDelete
  2. menyembang dengan pokok bunga. ahaksss. okay jugak tu terapi. haii salam kenal. rasa nak follow sini la >.<

    ni link saya https://silahhassy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. stay safe insyaAllah sama-sama la kita

    ReplyDelete
  4. menangkan uang sebanyak-banyaknya hanya di AJOQQ :D
    AJOQQ menyediakan 8 permainan seru :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.