Starbucks Mocha Double Shot Espresso

Monday 6 February 2023


Baru tahu mocha dalam bahasa melayu ialah moka. Masa belek minuman dekat 7E terpandang bahagian kopi lepastu ternampaak Starbucks dah ada minuman tin. Sebelum ni kopi Starbucks dijual dalam botol kaca. 

Sebab tertarik dengan tin dia yang cantik memandangkan gabungan warna hijau pekat dengan ungu nampak cantik, I pun beli lah satu buat ghaso ghaso. Jarang minum mocha kalau pergi Starbucks sebab latte dia lagi sedap. Dulu kalau drive selalu beli nescafe mocha sebab tak mampu nak minum kopi tapi nak jugak minum kopi. Sekarang takde kopi jadi masalah. 


Ingredients:

3% Fat Milk (75%), Starbucks® Arabica Coffee (Water, Coffee Extract) (20%), Sugar (4.7%), Natural Coffee Flavouring, Acidity Regulator (Potassium Carbonate)

Masa beli tak perasan dia tulis double shot, nak minum macam cuak gak takut dia pahit tapi rasa dia okay je. Tak pahit sangat, tak manis sangat. Minum masa sejuk memang best. Lepas ni kalau driving boleh la ambil yang ni. Harga untuk satu tin mocha ni RM7.90 tapi kalau dekat Lazada RM6 lebih macam tu. 

7 comments

  1. Kadang2 suka jugak minum mocha.. kalau long distance, g mudah memang beli minuman dlm tin macam ni jer.

    ReplyDelete
  2. kalau pergi Starbucks saya wajib beli caramel macchiato dia, sedapp

    ReplyDelete
  3. mocha mmg sdp, tapi bdn tak boleh terima kalau double shot huhu

    ReplyDelete
  4. Cantiknya tin dia.. Ini kalau akak beli sebab cantik tin dia je nie.. Hehehe..

    ReplyDelete
  5. mama nampak double shot terus seriau rupanya ok je ye

    ReplyDelete
  6. dulu memang oen of fav MA la mocha ni kan..but now americano je la

    ReplyDelete
  7. wah sedapp tuuuu..lama tk pekena starbuck

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.