Dinner Atau Lunch di Bon Appetit Restaurant & Cafe?

Monday 27 February 2023



Dah dua kali dah makan dekat sini tapi baru sekarang nak update entry so kita masukkan je dua perkara dalam satu entry sebab takut bertangguh lama. First time makan dekat Bon Appetit masa malam Krismas. Tengah craving pasta tapi malas nak keluar dari Oasis Square jadi menapak lah ke restoran yang ada depan office. Dah bertahun wujud tapi tak pernah pun rasa nak cuba. 




Meriah lah deco dengan stokin merah, bunga merah siap pasang lagu Krismas. I tak celebrate Krismas tapi lagu-lagu Krismas dah boleh buat satu playlist khas. All I Want For Christmas Is You (Mariah Carey), Last Christmas (Wham!), Santa Tell Me (Ariana Grande), Mistletoe (Justin Bieber), Christmas Jingle lol banyak lah sebab layan semua movie Christmas lepastu dengar dekat mall dari kecil sampai besar. Sebab melayan lagu punya pasal, order pun tak rasa lama nak sampai gituhhhh!

Sebelum pergi ke Bon Appetit, craving nak makan pasta je tapi bila belek menu kemain order Mushroom Bruchettas (served with gratinated mozzarella cheese), Chilli Garlic Vongole and Shrimp, Smoked Duck Aglio Olio dengan Iced Latte. Ikutkan nak order Double Chocolate Cake with Salted Caramel jugak tapi macam dah penuh meja, ada jugak yang makan tak habis. 



Gambar tak berseni langsung ye sebab ambil buat cukup syarat je. Mushroom soup ni 50-50 dengan tekak sebab rasa cendawan tu pekat sebab kuah likat dengan blended mushroom tapi tak suka lada hitam. Memang wajib kena letak untuk elakkan perut berangin tapi tak sukaaaaa! Tak suka tak suka pun habis jugak T.T


Smoked Duck Aglio Olio ni adik punya, tumpang rasa je sebab nak buat entry nanti hshs. First time makan pasta ada daging itik sebab Bon Appetit hidangkan makanan fusion jadi chef dia come up menu yang gabungkan Western dengan makanan Cina jadi terhasil lah menu ni. Daging itik dia juicy, macam mana dalam gambar tu macam tu lah jugak rasa dia. Kalau pedas sikit maybe lagi sedap dekat tekak kitorang yang suka makan pedas ni. Makan macam ni pun dah sedap, no worries. 

I order Chilli Garlic Vongole and Shrimp tapi tak tahu mana pergi gambar dia padahal excited nak update sebab menu ni sedap sangat. Carbonara pedas ada kepah putih segar. Happy makan dekat Bon Appetit ni walaupun harga dia mahal sikit tapi berbaloi sebab bahan dia guna semuanya fresh. Kepah antara makanan laut yang senang sangat nak berubah rasa bila simpan dalam freezer tapi tak tau lah kalau cara I simpan yang salah hshshs
\

Iced Latte dekat sini pun sedap, kena dengan selera tekak. Tak tahu biji kopi apa dia guna, rasanya arabica kot. Kita tak tanya, dia pun tak cerita. 


Kali kedua makan dekat sini masa lunch dengan bebudak office. Lunch time memang ramai dekat restoran Bon Appetite sebab ada lunch set yang murah. Menu mungkin tak sama untuk set lunch sebab selalu bertukar ikut mood chef ataupun warga restoran. 

Silap pilih Salted Egg and Tempura Fish Alfredo Pasta ni sebab masa makan tu sedap tapi untuk slow eater macam Pana ni, rasa salted egg tu tertinggal dekat tekak. Sempat lah jugak salted egg tu kembang dan melekat dekat pasta. Bila makan sejuk jadi tak sedap. Bahaya makan lambat dan bahaya untuk pilih meja bawah air-cond. 

Sepatutnya ada kali ketiga tapi Bon Appetit ubah ordering system dengan guna QR code tapi bila try scan untuk log in, ambik masa yang lama sudahnya angkat punggung blah dari situ dan cari tempat lain. Mungkin boleh terus order dekat waiter tapi masa tu takde mood nak tanya. Next time lah sebab tertarik dengan menu baru, Surf 'N' Turf Pasta Al Limone :P

1 comment

  1. menu western memang sedap2 kalau kena dengan chef yang masak tu. mushroom soup pulak kalau kuat sangat rasa mushroom tu jadi tak best jugak.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.