Blog Performance August 2021

Thursday 2 September 2021

 

Bila public holiday jatuh tengah minggu mula la rasa malas betul nak masuk kerja balik esoknya. Dah lemau satu hal, nak catch up balik siapkan semua kerja yang tertunda sebab cuti pun satu hal jugak. Bila lemau campur penat, maka malas lah nak update blog haha situ je hala tuju perenggan ni. 

Nak bermalasan pun tak boleh sangat sebab blog adalah sumber kedua ye dak? So kita mulakan bulan September dengan penilaian blog untuk bulan Ogos 2021. 

1. PV


Bulan Ogos pun mencecah 100k pageviews sama macam bulan-bulan sebelumnya dan lebih tinggi sikit dari pageviews bulan Julai 2021. Terkejut jugak bila tengok beberapa hari mencecah 5k pageviews dan paling tinggi pada 20/08/2021 bila mencecah 6936. Tu yang paling tinggi pernah dapat la tu dalam sehari. 

Dalam entry Blog Performance bulan Julai 2021 dah target nak cecah 1.6 juta PV all time and yupp dah cecah lah sebab PV monthly naik sampai 120k. So untuk bulan September ni nak cecah 1.72 juta pulak. 

2. Posts


Post bulan Ogos ni berpatah balik ke popular post seperti bulan sebelumnya. Bulan Julai je banyak movie review yang appear dekat Popular Post ni. Masa sembang pasal Pampas tu tak expect pulak boleh naik setinggi tu padahal saja menaip mengarang extra sikit dari biasa sebab bosan. Movie Siccin pun muncul kembali setelah lama menghilang. 

Movie Review Ladies vs Ricky Bahl tu ramai juga yang menjengah padahal saja update movie lama since tak pernah buat review lagi. Nanti kalau kering idea boleh lah update review untuk movie Hindustan zaman 2012 ke atas sebab banyak movie yang best zaman tu. Sementara nak tunggu Bollywood release movie baru tahun depan ye dak?

3. Keywords


Keywords bulan Ogos agak hambar nak dibandingkan dengan bulan Julai tapi tak tahu lah kalau daily keywords ada perubahan yang menarik sebab I jarang tengok pun dekat sini. Since niche I entertainment dan spesifisik pada movie reviews, keywords ni tak lah membantu sangat di kala kekeringan idea. Mungkin next month I tak masukkan dah keywords ni sebagai salah satu indikator untuk report card ni. Kalau rasa ada yang menarik je baru tambah dekat bawah.  

4. Audience
Sama dengan bulan Julai, audience dari India dah lama hilang dari radar. Nak kata tak ada update movie review Hindustan ataupun South India, ada lah jugak peningkatan. Tengok lah bulan ni nak pulun lebih sikit lah kot update pasal Fashion Files dengan reviews. Bab gossip tu tak pasti lah sebab dah tak ada sumber dah sekarang. 

5. Bilangan Entri
To be honest sejak PV dah mencecah 100k ni dah mula jadi malas ea nak update. Tambah pulak dah lemau asyik terperap dekat rumah, makin bertambah jelak nak layan movie dengan drama je. Dah lengkap dua dos vaksin pun tak berani nak pergi merayap mana-mana. Sebelum endemik ni syok lah jugak tiap minggu pergi lepak dekat cafe tak pun terjah restoran baru. Tak tahu lah mampu ke tak mencecah bilangan tahun 2020. 

Actually bulan ni ak pasti lah dapat selalu update blog ataupun blogwalking macam bulan Ogos ke tak sebab ada new rules dekat office which I don't really agree much. So I hope sesiapa yang datang berkunjung, diharap memahami lah bila kunjungan tersebut akan dibalas lebih lanbat dari biasa. Terima kasih yang datang membaca dan tinggalkan komen. Take care and stay safe everyone ❤🌸

6 comments

  1. Tahniah Farhana. Alhamdulillah semoga makin maju dan sukses di dunia blogger.
    Chaiyok2

    ReplyDelete
  2. teach me sifuuu~~ moga terus semangat berblogging sis!

    ReplyDelete
  3. Tahniah untuk pencapaian bulan lepas, Kak Farhana.

    ReplyDelete
  4. Wah. Tahniah 😁💕. Harap sangat boleh konsisten macam ni.

    ReplyDelete
  5. tahniah..semoga terus sukses dalam blogging :)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.