Berjaya Beli Tiket Konsert Online B.I!

Saturday 4 September 2021

Bila dah berjaya beli tiket ni memang tak sabar nak tunggu bulan Oktober datang sebab bukan first online concert untuk B.I je tapi first online concert untuk I jugak sebagai audience. Sebelum ni pergi yang real punya, kali ni nak merasa pengalaman join online concert pulak. Masa tengok iKON dekat KContact 4 pun dah excited, apatah lagi yang memang betul konsert. 


Sebelum ni dah nampak B.I update gambar dekat studio LiveXLive so ramai yang assume B.I nak buat online concert lepas album Waterfall keluar. Nak pulak masa tu Destiny Rogers datang ke Korea makin bertambah kuat lah assumption tu. B.I dengan Destiny Rogers ada kolaborasi untuk single track Got It Like That sebelum keluarnya album Waterfall. 

Yang buatkan assumption ni bertukar jadi kenyataan sahih bila B.I tersalah upload poster dekat Weibo. Dia nak announce pasal pre-order vinyl record album Waterfall tapi dia tak sengaja upload poster online concert dia. Memang kecoh lah semua fans cerita dia. 


Garu kepala lah semua staff IOK Music bila CEO sendiri buat kesilapan comel macam ni. Nasib baik tak letak tarikh dalam poster tu cuma bagitahu je bulan berapa. Sejak B.I keluarkan charity album, Midnight Blue kemudiannya single Got It Like That dan album Waterfall, tak pernah ada bulan yang sepi dari ex-leader iKON ni. Youtube channel, TikTok dengan Twitter pun sentiasa update. B.I dah bagitahu yang dia akan bekerja 200% lepas dia menghilangkan diri selama setahun setengah lepas keluar dari YG Entertainment. 


20 Ogos 2021, pihak LiveXLive reveal tarikh online concert pada 3 Oktober 2021 nanti. Jualan tiket akan dibuka pada 2 September 2021. Ada 8 jenis pakej yang ditawarkan oleh 131 Label dan LivexLive ni. 

i. $19.90 - Livestream Only [Livestream PPV Ticket]
ii. $29.90 - Livestream with Rewatch Access [Livestream PPV Ticket with rewatch]
iii. $54.90 - Subscription Bundle [Livestream PPV Ticket with rewatch. +1 year LiveXLive  Plus Subscription. Only available in US & Canada]
iv. $64.99 - Merch Bundle 1 [Livestream PPV Ticket with rewatch + Merchandise T-shirt. Shipping included]
v. $104.99 - Merch Bundle 2 [Livestream PPV Ticket with rewatch + Merchandise Hoodie. Shipping included]
vi. $144.99 - Merch Bundle 3 [Livestream PPV Ticket with rewatch + Merchandise T-shirt and Hoodie. Shipping included]
vii. $164.99 - VIP Meet & Greet Bundle 1 [Livestream PPV Ticket with rewatch + Virtual Meet & Greet (1 minute) + Merchandise T-shirt. Shipping included]
viii. $214.99 - VIP Meet & Greet : All Merch Bundle [Livestream PPV Ticket with rewatch + Virtual Meet & Greet (1 minute) + Merchandise T-shirt and Hoodie. Shipping included]


Ikutkan macam nak beli T-shirt dengan Hoodie online concert B.I ni tapi design tak cantik so kita beli tiket untuk livestream online concert je. Nak beli tiket meet & greet tu tak mampu sebab mahal nau padahal boleh sembang seminit je dengan dia. Terkejut dapat bercakap dengan dia confirm makan masa sampai 30 saat. Baru cakap hi dah habis dah turn menyembang dengan dia. 

Masa nak beli tiket tu pun dah sold out dah tiket pakej VIP ni sebab limited untuk 100 orang je. Padahal masa beli tu sejam lepas tempahan dibuka kot. Tak tahu lah pukul berapa diorang bertapa depan online counter tu. 



Rasanya 3 pakej tiket je yang berbaloi untuk dibeli - Pakej Livestream dengan 2 pakej VIP ni. Yang lain tu macam tak menarik sangat pun. Subscription access tu pun tak terbuka untuk semua negara. Tak pasti lah ID ramai dekat US ke tak. Tapi bila belek akaun Instagram LiveXLive ni dia dah slowly buka untuk artis Korea. Mungkin dah nampak fans mana yang suka leburkan duit walaupun pokai lol

Anyway, lega dah berjaya beli tiket online concert B.I dengan jayanya. Hilang satu keresahan buat masa terdekat ni. Lepas ni nak beli tiket online concert untuk iKON pulak walaupun macam dalam samar je entah ada entah tidak sebelum iKON keluar dari YG Entertainment tahun depan. Tsskkk

3 comments

  1. Wahhh tahniahh. Selamat berkonsert bulan 10 ni!

    ReplyDelete
  2. kalau i pun cari tiket paling murah je asalkan dapat tengok. sayang juga duit nak beli tiket vip..haha

    ReplyDelete
  3. Wah.. Tahniah.. Mesti best dapat tengok konsert online..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.