Shopee | KANU Choco Mint Latte & KANU Latte

Wednesday 22 September 2021

Gara-gara tengok Chanwoo buat review makanan berperisa choco mint dekat Youtube channel dia - Chanwoosari, haaa dah tersangkut dah satu produk dari Korea. Serious talk, I memang suka flavor chocolate mint tapi dah sebulan lebih cari aiskrim chocolate mint tapi tak ada. Tak tahu lah kalau rakyat Malaysia ni memang tak suka perisa ni sampai sales product merudum teruk hihu


Lepas tengok video tu saja belek dekat Shopee ada tak kopi jenama KANU ni sebab tak pernah lagi try kopi berperisa choco mint. Even masa Chanwoo minum tu pun dia kata dia suka sebab tak terasa sangat chocolate mint tu walaupun bau dia kuat. Malangnya kopi ni tak ada dekat Malaysia so kena beli dekat seller Korea. Kalau beli dekat sana kena tunggu lama sikit lah dalam seminggu macam tu. 

Alang-alang dah beli produk dari seller Korea, tambah lagi satu produk - KANU Latte sebab saja nak try Latte dekat sana macam mana. Kalau you guys pernah tengok drama Vincenzo dekat Netflix, mesti perasan si Corn Salad tu suka minum Maxim Coffee Gold Mocha sampai sales naik mencanak walaupun ada protest sebab product placement kerap sangat dalam drama mafia tu. 

Sumber : Shopee

Walaupun jenama KANU ni di bawah syarikat Maxim tapi kopi diorang tak sama sebab KANU lebih kepada pasarkan produk kopi dengan konsep on-the-go sebab tu packaging dia lebih kecil dari biasa. Produk dia pula lebih terarah kepada kopi yang dijual di cafe macam - Tiramisu, Latte, Choco Mint Latte, Dolce Latte dan lain-lain. Packaging dia pun cantik sesuai dijadikan sebagai hadiah. 


Lepas seminggu maka sampai lah produk yang ditunggu-tunggu. Bagus seller ni sebab packaging dia rapi dan kemas. Dia siap bagi nota penghargaan sebab beli barang dari kedai dia sampai letak satu uncang teh herba sebagai free gift membeli dengan dia. Lepas ni kalau nak beli kopi KANU memang beli dengan dia lah. 


Memandangkan I tak gemar sangat minuman panas, haruslah bancuh KANU Mint Choco Latte ni dengan ais. Betul lah cakap Chanwoo tu, bau dia memang kuat tapi bila minum tak terasa sangat pun. Rasa dia macam makan aiskrim choco mint tapi celup dalam latte gittewwww. Sedap! I suka hehe


As for latte pulak, rasa kopi dia agak strong so bila minum tu rasa pahit kopi walaupun I tambah susu segar pun masih lagi terasa kuat. Bila minum dengan ais okay sikit la kot or my brain just calmed me down a bit. Kopi beli mahal takkan nak buang macam tu pulak kan? 

Harga untuk sekotak KANU Choco Mint Latte ni RM18 tak termasuk shipping fees dan harga ni akan sentiasa berubah mungkin sebab perubahan matawang (ni teori palatau ja naaaa). Dalam satu kotak tu ada 8 sticks je. For me, harga dia agak mahal sebab isi kandungan serbuk kopi tu separuh je tau dari sticks packaging. Tapi kalau nak minum sebulan sekali boleh la kot. Apa lah sangat kan demi secebis kebahagiaan. Padan muka lah tekak suka perisa kompleks :')

6 comments

  1. sedapnya. saya pun suka flavour mint chocolate latte. nak try lah cari di Shopee.Adik saya tengok drama Korea mesti dia tau

    ReplyDelete
  2. cute nya...alaaa kite tergoda juga ni..nak beli laaa..itula klo 8 sticks je, kne catu juga la minum hahaha

    ReplyDelete
  3. mcm best je coffee ni. nak kena cuba jgk. ok, singgah shopee skang..

    ReplyDelete
  4. Okey, sekarang akak dah tergoda!

    ReplyDelete
  5. Sekarang nie kak sha pun tergoda juga nie.. kikiki..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.