Hadalabo | H.A Supreme Vita - Brightening Concentrate

Sunday 3 September 2023


Hujung tahun 2021 Hadalabo keluarkan 3 jenis booster serum untuk menangani masalah kulit yang berbeza iaitu - H.A Supreme Vita Brightening Booster Serum, H.A Supreme Cera Hydrating Booster dan H.A Supreme Cica Soothing Booster Serum. Booster serum ni bebas dari alkohol, pewangi, minyak mineral, silikon, dyglicol dan pewarna membuatkan serum terbaru ni sesuai untuk semua jenis kulit. 

Hada Labo Booster Serum disertakan dengan 4 jenis Asid Hyaluronik (H.A) premium dan bahan pekat untuk membantu meningkatkan fungsi produk penjagaan kulit supaya dapat mengurangkan bintik gelap, garis halus dan cela. 

Melalui kajian yang dijalankan oleh Hada Labo, terbukti bahawa serum booster ini mampu mengurangkan parut jerawat dan bintik hitam sebanyak 48%, meredakan kerengsaan kulit hanya dalam 5 minit dan memberikan penghidratan selama 24 jam pada kulit. I boleh buat review untuk H.A Supreme Vita sebab pakai yang ni je, for the other two kena cari review lain hshs


Ingredients:

Water (Aqua), Glycereth-26, Glycerin, Niacinamide, Propanediol, Butylene Glycol, 1,2-Hexanediol, Diglycerin, Panthenol, Polyglycerin-3, Acrylates/​C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Tromethamine, Betaine, Xanthan Gum, Ethylhexylglycerin, Adenosine, Hydrolyzed Hyaluronic Acid, Hydroxypropyltrimonium Hyaluronate, Hyaluronic Acid, Hippophae Rhamnoides Fruit Extract, Rosa Canina Fruit Extract, Disodium Phosphate, Maltodextrin, Caprylic/​Capric Triglyceride, Sodium Phosphate, Saccharide Isomerate, Glyceryl Caprylate, Myrciaria Dubia Fruit Extract, Sodium Hyaluronate, Algae Extract, Sodium Citrate, Brassica Rapa (Turnip) Leaf Extract, Citric Acid

Harga untuk sebotol 30ml ni RM79, bergantung dekat mana dijual. Kalau beli serum ni kena beli masa sale baru lah tak rasa menangis poket. So far, dah pakai 2 botol dah H.A Supreme Vita Serum Booster ni, siang dan malam sebab tu cepat habis. 

Sesuai dengan motif serum booster ni, H.A Supreme Vita buatkan kulit I rasa lembab dan lembut memandangkan ada 4x Hyaluronic Acid dan Glycerin untuk jaga kelembapan kulit. Tekstur booster serum ni ringan sebabtu cepat meresap dalam kulit. Disebabkan tekstur dia ringan jugak, tak perlukan banyak pun untuk apply dekat muka. Tapi benda ni depends dengan struktur muka jugak, kalau muka panjang atau lebar, kena apply lebih sikit lah. 


Booster serum ni sesuai untuk kulit muka yang kusam sebab muka I nampak cerah dan berseri lepas guna booster serum. Thanks to B12 and B5 Vitamins included in this serum. Parut jerawat pun berkurang sikit sebab ada Niacinamide tapi tak boleh nampak perubahan cepat sebab serum ni aim nak repair 48% je so don't expect much. Selain dari merawat acne, parut jerawat dan open pores, niacinamide kuatkan lagi skin barrier. Sebelum pakai serum ni, bintik hitam start muncul dekat T-spots area tapi sekarang dah berkurang. 

Apart from its quality, I suka jugak dengan packaging dia yang simple dan berwarna putih salju. Ikut tema yang sama dengan fungsi dia. Senang lah nak tengok kuantiti serum dekat dalam botol. 

1 comment

  1. belum pernah beli haba lado ni. Masih lagi guna safi rania sekarang

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.