Bazar Haute & Gold Merdeka Kita 66 Tahun, Pasar Seni

Thursday 14 September 2023


Lepas kenyang makan saran pagi di Malaya Garden, kitorang berjalan pula ke Pasar Seni belek apa ada dekat situ. Bersempena Hari Merdeka, ada Bazar Haute & Gold Merdeka Kita 66 Tahun. Suka kalau ada bazar dekat Pasar Seni ni sebab banyak small businesses yang join meniaga dekat sini. Boleh jumpa banyak juga produk yang unik dan kreatif. Bukan setakat cuci mata tapi boleh tahu juga lah produk yang tengah trending sekarang. I tak suka sangat beli barang online so dekat bazar macam ni lah nak cuci mata dan membeli pun. 

Bazar Haute & Gold Merdeka Kita ni bermula dari pintu utama Pasar Seni sehingga lah ke bahagian luar. Bersambung juga di tingkat atas yang menempatkan baju bundle dan barangan vintage. 



Tertarik dengan barangan di booth Analogue Apotik sebab pelik produk apa yang dia jual memandangkan semua dibungkus dalam kertas minyak. Bila belek rupanya dia jual perfume tapi untuk lelaki lah. Sesuai sangat dijadikan hadiah sebab cara pembungkusan tu unik dan klasik. 

Analogue Apotik ni dah wujud sejak tahun 2015 tapi guna nama The Apothecary. Jenama ni nampak macam indie tapi sebenarnya dah pergi jauh ke luar negara. Selain cologne, ada juga scented candles, hair product, razor dan oil cologne. 




Booth Self Supply pun mencuri tumpuan sebab homemade candle dia comel belaka. Seller guna warna pastel dan soft pulak tu. Ada jugak candle dengan perkataan tapi hmmm mengundang sangat. I suka tengok tea cup cherry dia sebab cantik. Nak beli tapi kenapa satu je? Dia macam cantik kalau satu set kan?











Kitorang stay lama dekat booth Mossy Bola sebab unik sangat pasu tanaman dia. Diperbuat dari tempurung kelapa yang dibalut dengan tali supaya tanah dalam tempurung tak terbuka. Bukan saja pasu yang bersifat alami, cara tanaman ni pun mudah sebab tak perlu nak siram pokok setiap hari. Cukup rendam dalam air untuk beberapa tempoh kemudian biarkan sampai kering. 

Dah la mudah, cantik pula tu sebagai hiasan dalam rumah. Nak letak dekat meja kerja pun cantik. Kalau pasu tu dah tak muat untuk tampung tanaman dekat dalam, boleh contact Mossy Bola untuk re-pot. Masa Hari Merdeka tu ada offer lah untuk certain pokok, dari RM120 macam tu tak silap jadi RM50 je satu pokok.


Bergerak ke ruang luar ternampak booth Fluffeh yang jual Supreme Croissant. Tergoda pulak tengok pastry dia cantik so kitorang beli Pistachio Supreme Croissant. Menyesal jugak beli pistachio sebab tak kena dengan tekak. 


Patutnya ambil perisa Nutella sebab dah tahu rasa dia macam mana. Supreme Croissant ni pun tak sesuai makan on the go sebab messy bila pastri dia rapuh lepastu fillings banyak. So you tend to become comot in just a second. Rosak mood terus bila fillings kena dekat tangan dan tudung. Dah la panas dekat situ T.T



Dekat ruang luar ni banyak jual makanan sebab ada tempat untuk duduk. Lagipun makanan kan berbau so better letak dekat open space. Teori platao by me :')




Stuck dekat booth Temu Bunga sebab banyak aksesori comel dari manik. Husna ajak beli friendship ring dekat sini. Lama nak pilih yang mana satu sebab semua pun cantik. Lepas dah beli cincin dekat Temu Bunga, naik ke tingkat atas nak cuci mata tengok baju. 


Husna dengan Sheera je habiskan masa dekat sini sebab saiz I tak ada :')

Lepas habis belek baju dan cuci mata, kitorang gerak mencari bunga pulak. Apa lah maknanya ke Pasar Seni kalau tak beli bunga kan? 

2 comments

  1. Syoknya bila Pasar Seni ada event macam ini.. Macam-macam produk best boleh jumpa tapi tu lah.. Dah tak berpeluang nak joint..

    ReplyDelete
  2. seronoknya..jalan2 cuci mata pun seronok dah kan
    unik sgt pokok2 tu..kalau MA sure dah terrrbeli tu

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.