Starbucks | Chocolate Fudge Suisse Crossant

Saturday 23 September 2023

Bila Husna asyik cerita pasal croissant dia terpelanting masa dating, rasa craving croissant Starbucks pulak. Kebetulan masa tu ada menu baru dari Starbucks Bakery - Chocolate Fudge Suisse Crossant dan Raspberry Suisse Croissant. Takut nak try raspberry sebab kalau banyak macam tu possible untuk jadi masam makanya I pilih coklat. 


Tup tup Husna belanja sebab birthday khennn, makin seronok lah nak try. Menu baru ni lebih kurang sama dengan Pain Au Chocolate. Croissant ni ada banyak layer dengan filling chocolate fudge. Apa beza chocolate dengan chocolate fudge? Fudge lebih manis lah sebab dah diadun dengan butter, susu dan gula. Tekstur dia lebih lembut, creamy dan wangi. Lapisan atas Chocolate Fudge Suisse Crossant ada taburan kacang yang dibakar. Happy lah nak makan sebab I suka kombinasi coklat dan kacang. 



Drinks macam biasa lah, Iced Hazelnut Latte. Walaupun rupa croissant ni cantik tapi yang makan boleh jadi comot masa makan sebab croissant ni rapuh. Masa makan tu banyak kali juga lah lapisan croissant melekat dekat lelangit lepastu kacang berterabur sana sini. Nasib baik coklat tak melekat dekat tudung. Kalau tak, memang messy teruk. Untuk harga dia, a bit pricey lah dekat Starbucks tapi sebab sedap, I guess berbaloi lah RM11.90 tu. Pengajaran yang terpaling utama, jangan makan in public. Better makan dalam paper bag Starbucks je supaya flakes dan kacang tak jatuh merata. 


Anyway, thank you Husna sebab belanja Starbucks! 


Masa tunggu order siap, terkagum dengan merchandise Starbucks edisi Mid-Autumn 2023 ni. Cantikkkk!

2 comments

  1. Cantiknya croissant. Memang nampak sedap sangat. Teringin pula nak cuba.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.