Ter-Dinner di ZUKKINI, Oasis Square Ara Damansara

Sunday 3 September 2023


Restoran baru dekat Oasis Square Ara Damansara baru dibuka 20 Ogos lepas so kitorang pun saja la nak tengok menu apa yang ada, harga dia macam mana sebab nampak macam restoran eksklusif. Bon Apettite pun kitorang jarang jejak kaki apatah lagi restoran macam ZUKKINI. 

'Kita pergi tengok je tau ada makanan apa'

Plan asalnya nak usha je tup tup dapat meja. Entah siapa yang decide nak duduk, sudahnya menu sampai. Bila menu sampai mestilah order. Kitorang gigil jugak lah sebab pergi masa hujung bulan, gaji tak masuk lagi. Gamble betul pergi duduk dekat meja padahal hujung kuku je duit memasing. 


Range harga untuk menu dia tak lah mahal sangat tapi bila tengok meja belakang, portion makanan dia sikit je. Lama jugak lah nak decide nak makan apa sebab menu dia tak banyak pilihan. Waiter ZUKKINI bagitahu yang menu diorang akan ditambah dari semasa ke semasa. So I ambil Pasta with Smoked Duck, Sheera ambil Beef Bolognese, Ain ambil kek pisang dengan walnut. Husna pula minum Sparkling Soda dengan Lychee. 






Kek dia cantik tapi I tak makan blueberry ataupun strawberry yang dah masak. Satu slice RM14





Restoran ZUKKINI ambil dua unit dekat Oasis tu jadi ruang dia luas sangat. Sebelum ZUKKINI masuk pun unit ni unik sikit berbanding unit lain sebab ada ruang tengah dengan pokok tinggi. ZUKKINI masuk pun kekalkan konsep yang sama. Banyak ruang untuk makan tapi camera I tak cantik sangat waktu malam. Masa siang memang Instagrammable lah beberapa ruang yang ada dekat sini. 


Tak tunggu lama pun untuk makanan kitorang sampai sebab masa tu tak ramai orang. Menu yang I order tu not bad lah, sedap sebab daging itik rasa juicy. Rasanya in between medium rare ke medium ke medium well macam tu lah. Pasta dia tawar so kena makan dengan zukini dan itik. 

Beef Bolognese yang Sheera order a bit no no sebab rasa dia kosong je. Isi daging tak banyak pun dalam portion yang dia sediakan. Untuk harga RM32, kitorang prefer makan dekat tempat lain. 



Kek pisang not bad lah sebab ada kekacang dalam tu tapi mudah sangat relai. Matcha pun not bad, pekat. Overall makanan dia okayish. 


Service tax dekat sini tinggi jugak lah padahal kena order sendiri guna QR code. Masa kitorang order tu order jadi berdouble padahal dah tanya dah dengan waiter sebelum order tu kalau guna banyak device masa order dia akan count as one ataupun double? Waiter kata count as one je tapi lain pula jadinya. Tak memasal datang dua matcha. Nasib baik boleh cancel order. Lepas ni kalau nak makan sini kena tunggu company belanja untuk celebrate something. Kalau pergi sendiri jadi murung. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.