Strawberry Danish Aainaa Kitchen Sedap!

Sunday 10 September 2023

Sebelum ni dah pernah order kek birthday dekat Aainaa Kitchen and everyone suka dengan rasa crepe cake tu sampai ada yang personally repeat order. Sebelum ni Aainaa Kitchen ada crepe cake, burnt cheesecake, tat buah dengan cream puff. Sekarang makin bertambah pilihan dengan beberapa pastry lain. 


Disebabkan lokasi Aainaa Kitchen ni dekat Rawang jadi open order satu office supaya jimat kos penghantaran ke Ara Damansara. Antara menu baru untuk pastry - Butter Croissant, Strawberry / Blueberry Danish, Cinnamon Roll, Pan Au Chocolate, Creme Brulee, Mini Hazelnut Paris Brest. 





I dengan Sheera order Strawberry Danish sebab geram tengok cantik sangat warna strawberry tu. Ain order Pain Au Chocolate, Spartak Choc Russian Cake dengan Raspberry Medovik Cake. 


First time makan Strawberry Danish so I tak ada letak apa-apa expectation cuma risau je pastry tu manis sangat. But turned out it's good. Ingatkan krim di bahagian tengah tu krim manis rupanya cheese cream. Rasa buah strawberry segar dengan krim tu compliment each other very well.  

Tapi sebab I makan masa sejuk so tak rasa flaky sangat lah. Kalau makan rightly after it was done, maybe lagi sedap. Harga satu Strawberry Danish ni RM10 tak termasuk delivery charge. Abit pricy for me since the size is small but it was worth it. 

Rasanya lepas ni Aainaa Kitchen boleh guna kotak kek yang ikut potongan segi tiga kek supaya kek tak jatuh terpenyek ke tepi macam dalam gambar. Sayang lah kek cantik tapi rosak sebab pemilihan kotak pembungkusan. 

4 comments

  1. Saya stuju dengan cadangan kotak tu

    ReplyDelete
  2. Sy pun selalu frust bila beli slice cake, bila buka kotak, keknya landing ke tepi atau terbaring.

    ReplyDelete
  3. A gas range cover will not only protect your gas range from dirt, dust, and spills but will also create an additional space, which is crucial, especially for people with a small kitchen space.stove top cover for gas stove

    ReplyDelete
  4. ya Allah menggodanya nengok aih

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.