Celebrate Birthday di Kenny Hills Bistro, KLCC

Friday 22 September 2023


Sepanjang Kenny Hills viral tak pernah pun menapak ke mana-mana cawangan walaupun selalu nampak. Kenny Hills Bistro ni berbeza dengan Kenny Hills biasa dan pilihan menu pun tak banyak. This one is located at Four Seasons Hotel yang berhadapan dengan KLCC Mall. Dalam KLCC Mall ada Kenny Hills Coffee, dekat luar ada bistro. Dari kawasan air pancut dekat Esplanade tu, jalan kaki ke depan sikit, across the street dah boleh nampak dah bistro ni. 

Kenny Hills Bistro ni ada dua kawasan tempat duduk, satu di bahagian dalam bistro dan satu lagi di kawasan luar. Kitorang confident je cakap okay boleh duduk dekat luar sekali hazab kena hadap bahang sinaran matahari. 



Tapi okay lah sebab meja hadapan ada family yang cantik, di sebelah kiri pulak ada jejaka handsome. I mean, the next table lah, bukan sebelah kiri I hshshs

Driver of the Day - Sheera

Nak pilih pastry kena masuk dalam bistro, pilih sendiri pastry apa yang berkenan di hati. Rambang mata tengok pastry dekat sini sebab semua cantik. Bahaya makan dekat Kenny Hills ni sebab nafsu mata lagi laju dari kewarasan berfikir. 


I mean..... look at thissss!!!


Peach and Apple Strudels!





Aneka pai

Tujuan asal pergi ke Kenny Hills adalah untuk makan Peach Strudel jadi menu wajib ada atas meja lepastu terpesona dengan kecantikan pavlova padahal tak minat pun makan pavlova. Lepas tu entah kenapa pilih Mushroom Tart???


Awalnya kitorang nak pergi Kenny Hills untuk breakfast tapi sebab memasing lambat bangun, maka sampai lah kitorang pada waktu lunch so automatic jadi lah brunch. Pilih pastry lebih pun supaya tak lapar sangat masa tunggu lunch siap. 

Lama kitorang nak pilih nak makan apa sebab menu tak banyak sangat dekat sini. Sheera kata kalau Kenny Hills biasa ada pizza, not bad gak untuk makan sharing macam kitorang. For drinks, I ambil Iced Peach Tea, Shaz ordered Iced Chocolate meanwhile Sheera ambil Iced Matcha Latte. 



Untuk main course ambil Bruschetta dengan Smoked Chicken Carbonara. Patutnya smoked Duck Carbonara tapi minta tukar dengan ayam sebab Sheera tak makan selain ayam dengan daging. Carbonara dia creamy lah even tengok dekat gambar pun dah boleh nampak betapa thick gravy dia. Bau wangi grated cheese tapi kalau pedas mesti lagi sedap lah rasa dia. Tekak Melayu khennn


Bruschetta ni cantik sebab disusun atas potongan kayu. Masa sampai pun dah macam wahhhh sebab grated cheese tu nampak macam snowy. Bruschetta ni roti French dibakar dengan bawang putih, minyak zaitun dan garam. Topping pula ada beef bacon dengan tomato puree dan grated cheese. I super looooooove the visual tapi tak berapa gemar dengan rasa dia sebab tak suka sangat dengan tomato haha. Siapa yang suka makan sos tomato, menu ni memang diwujudkan untuk dia. 

Overall the food was great, service tip top, tempat bersih, menu pun laju diorang serve tapi ni tengok tempat lah sebab bistro ni tak ramai orang since kawasan dia shmolll je. Tak hairan lah kenapa ramai yang suka makan Peach Strudel Kenny Hills sebab sedapppp. Before this I makan buah pic tak lah sedap sangat dekat tekak but this one was exceptional because it was so good? Minum air sedap, makan buah pic pun sedap. Pastri dia pun sedap sebab rangup, bila makan berbunyi krup krap tu sampai rasa nikmat bila makan. Truly an experience lah. Lepas ni nak pergi Kenny Hills Bakers pulak, nak makan pizza dengan pasta. 

3 comments

  1. wah..memang kena tetapkan iman ni.risau kan tgk mcm2 tu semua nampak sedapppp...mana pic bday girl nya?

    ReplyDelete
  2. Kalau Sha pergi sini pun, memang mata lebih laju dari tekak.. Cantik sangat pastry dia.. Jenuh juga nak memilih..

    ReplyDelete
  3. peach strudel tu mmg wajib order....mmg fav

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.