ERA Sabah kibarkan Jalur Gemilang di dasar laut bersama Tentera Laut Diraja Malaysia sempena Hari Kebangsaan ke-66

Tuesday 5 September 2023

ERA Sabah kibarkan Jalur Gemilang di dasar laut bersama Tentera Laut  Diraja Malaysia sempena Hari Kebangsaan ke-66 

Kapsyen Gambar (dari kiri): Leftenan Komander Mohd Salihin (TLDM), Mijul dan Addnan (Pagi ERA
Sabah), Sarjan Ashiekkien (TLDM) bersama anggota TLDM Pangkalan Teluk Sepanggar di ‘Merdeka Mega Dive 2023’.

ERA Sabah kibarkan Jalur Gemilang di dasar laut bersama Tentera Laut Diraja Malaysia sempena Hari Kebangsaan ke-66

• Sempena meraikan Hari Kebangsaan ke-66, personaliti-personaliti ERA Sabah, Addnan dan Mijul (Pagi ERA Sabah) telah menjayakan misi ‘Merdeka Mega Dive 2023’ dengan mengibarkan Jalur Gemilang di dasar laut bersama Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dari Pangkalan Teluk Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah, pada 2 September lalu.

• Menerusi misi ini, Addnan dan Mijul telah berjaya mengibarkan Jalur Gemilang ke dasar laut sedalam kira-kira 10 meter bersama Leftenan Komander Mohd Salihin, Leftenan Komander Shahrizan dan Sarjan Ashiekkien dari TLDM Pangkalan Teluk Sepanggar. Sebagai tambahan, Addnan dan Mijul juga telah menerima khusus asas dan diberikan latihan sempurna selama sehari untuk menyelam ke dasar laut yang dikendalikan oleh pihak TLDM.

• Kerjasama unik di antara ERA Sabah, TLDM dan agensi-agensi tempatan menerusi Majlis Keselamatan Negara, Negeri Sabah ini bertujuan memberi pendedahan kepada para penyelam tempatan tentang bantuan asas yang boleh dipelajari ketika berlakunya kecemasan dan kesedaran berkaitan keselamatan marin sewaktu meneroka keindahan alam semula jadi di dalam laut, bersempena sambutan Hari Kebangsaan.

• Para peminat ERA Sabah boleh menyaksikan gambar-gambar dan video ketika Addnan dan Mijul menjayakan misi ‘Merdeka Mega Dive 2023’ menerusi platform media sosial ERA Sabah.


Ulasan Addnan, Personaliti ERA Sabah

“Saya merasa sangat berbesar hati apabila personaliti ERA Sabah mendapat peluang untuk terlibat sama dalam menjayakan misi ‘Merdeka Mega Drive 2023’, sempena Hari Kebangsaan bersama pihak TLDM. Sudah tentu, menyelam bersama rakan saya Mijul ke dalam dasar laut untuk mengibarkan Jalur Gemilang bukanlah satu perkara yang mudah, namun dengan sokongan dan tunjuk ajar daripada pihak TLDM, ia telah menjadikan misi ini sebuah pengalaman yang cukup luar biasa dan pastinya secara tidak langsung memupuk semangat kami dalam meraikan sambutan Hari Kebangsaan bersama peminat ERA Sabah.”

Ikuti





Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.