Cuci Mata di Sephora KLCC

Friday 22 September 2023

 

Lepas lepak makan dekat Kenny Hills Bistro, kitorang pergi cari hadiah dekat Tingkat 3. Lepas dah selesai turun ke tingkat bawah pula untuk cuci mata di Sephora KLCC yang baru saja dibuka semula. Makin cantik lah outlet baru ni dengan pelbagai jenama skincare, minyak wangi dan juga barangan kecantikan. 


Sebab baru buka kan, ada banyak lah jambangan bunga dari beberapa brands terkenal. Ada promo dan goodies juga dari La Mer! 


Tak pernah lagi beli barang dekat Sephora sebab selalu rasa macam mahal tapi bila main calit calit dekat sini rasa macam affordable je. Of course, harga dia lebih mahal dari drugstore makeup product tapiiiii kalau calit dua tiga titik dah boleh cover banyak then harga dia sesuai lah dengan kuantiti produk. Tapi nangis jugak tengok serum harga RM500 :')


Ada banyak beauty brands dekat dalam Sephora KLCC ni macam Fenti Beauty, Rare Beauty, Huda Beauty, Bobbi Brown, Burberry, Tom Ford, NARS, Gucci, DIOR dan lain-lain lah. Sheera nak cari stick concealer jadi sementara nak tunggu staff Sephora jumpa apa yang dihajati tu, pusing-pusing lah cari apa yang boleh masuk dalam wishlist. 

Masa main calit-calit tak lah ralit sangat sebab staff Sephora banyak kali minta supaya bagi laluan dekat diorang untuk ambil barang. Laluan sempit satu hal, storage bawah shelf pun tak boleh buka besar sebab sempit. 







Yang wajib try haruslah Fenti Beauty dengan Rare Beauty sebab tengah hype kan. Asal bukak je IGstory mesti ada produk diorang lalu. Lepastu kita pun rasa nak beli jugak. Tapi rasa macam malas lagi sebab stok makeup tengah banyak lagi. Nexxxxttt timeeee! 


Section yang paling lama I habiskan masa main tester ialah fragraance section sebab ada Jo Malone dekat Sephora KLCC! Saja nak main tester padahal dah tahu bau minyak wangi yang Hyunsuk dengan Jihoon TREASURE pakai bau macam mana hshshs




Minyak wangi lain pun I try jugak tapi ada banyak jugak lah tester yang dah habis tapi staff tak refill balik. Malas gamaknya sebab ramai yang suka main tester. 




Dekat ruangan skincare ni tak tahu nak belek apa sebab tak ada tester sangat pun jadi kita pandang sebelah mata je lah. Lagipun skincare product banyak lagi yang tak sempat pakai jadi tak payah pandang untuk tambah stok yang sedia ada menimbun. 


Lepas dah settle bayar, kitorang mintak tolong staff Sephora untuk ambilkan gambar sebab props dia cantik. Thank youuuu sebab rajin melayan hikksss

3 comments

  1. hah..baru nampak bday girl...comelll... nasib posing kat bungan tu, memang cun port tu

    ReplyDelete
  2. Ini kalau masuk dari xnak beli pun mesti terbeli.. macam-macam ada.. hehehe..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.