Sushant Singh Rajput's Death Case : PROteam

Saturday 18 July 2020

Every star ada team diorang tersendiri whether it is for personal team ataupun creative team while Sushant tubuhkan PROteam - Siddharth Gupta, Kushal Zaveri, Dipesh Sawant, Samuel Haokip, Abbas Khalooi and Sushant Singh Rajput. 

Masa promo event Sonchiriya, ada klip dari PROteam wish SSR and he looks damn happy when he saw the video.


1. PROteam



Kalau ikutkan dari caption gambar atau short video ahli PROteam masing-masing ada kepakaran masing-masing. Kalau tak pun boleh get along dengan Sushant dan sama aktif dengan dia. Banyak aktiviti diorang bersama - sports [tennis, ping pong, cricket], religious activities, jamming, rifle shooting, movies, travel, exploring, astronomy etc. So far yang I tahu Samuel seorang lawyer. 

‘Sushant, we all know you are a great actor. Today we want to address Sushant the person, the human being that you are. Probably people just know the tip of the iceberg, we know what you are and we know where you’re going. I personally would say you’re a gem of person and I think we all agree on that and there’s so much more to come in life. Since we can see all that happening we sincerely wish you good luck for all of that. I believe in you and always gonna be by your side and I feel lucky just to be around you every day and to learn from you. At times it’s difficult to keep up since you’re so efficient with your work but I guess that’s the learning curve. I’m happy with all your movies so far. You’re such emotional person and you know that and I can see through. We are always there, we loves you, we genuinely care for you.’ - Sidharth Gupta & PROteam

Langkau ke minit ke-11.50 untuk tengok ucapan PROteam kepada Sushant. 


2. Capri Heights 

Image

Sebelum ni Sushant ada post home tour video di apartment mewah dia di Little Heights kemudian mereka semua pindah ke Capri Heights tingkat 12. Sushant bagitahu rumah dia level berapa sebab dia invite photographer pergi rumah dia kalau nak tengok bintang guna teleskop canggih dia. 

Banyak aktiviti team PROteam buat sama-sama di dua buah rumah ni selain aktiviti luar. Kebiasaannya setiap pagi Sushant akan main ping pong dengan Samuel. Jamming session di waktu petang atau tengok movie bersama. Kakak Sushant datang buat upacara pooja di rumah Sushant. 

3. Replaced



Tapi semua video post atau gambar stop pada May 2019 dan Sushant pindah keluar dari Capri Height kemudian menyewa dengan Rhea di Mount Blanc apartment. Dan masa tu juga ada blind yang keluar yang Sushant in relationship dengan Rhea Chakraborthy bila masing-masing update gambar pergi travel sama-sama. 


4. Stays 

Yang confirm stay ialah Samuel Haokip dan Dipesh. Masa ni juga Sid Pithani datang dari Jaipur dan jadi rapat dengan Rhea. Dipesh pun ada sampai hari kejadian dan keluar berlari buang beg plastik hitam dari bilik Sushant. 

Image

Lepas kematian Sushant, fans atau non-fans try in touch dengan PROteam untuk dapat any insight and mostly dapat jawapan dari Samuel Haokip sementara Siddharth Pithani tutup akaun dan katanya balik ke Hyderabad untuk stay dengan keluarga dan mengelak dari media. 


5. Siddharth Pithani

Ikut laporan media, Siddharth Pithani pun keluar dari rumah Sushant around Oktober 2019 sebab depressed tapi Sushant panggil stay sama-sama balik masa Jan 2020 sebab ada skrip baru untuk discuss. Polis jumpa draft script dalam rumah tu.

Tapi kalau ikutkan, Sushant dengan Rhea pergi bercuti di Europe crossed out some wishlist dia pada 10 Oktober 2019 bila movie Chichhore masuk 100cr club dan balik India pada 29 Oktober 2019.


Kemudian 16 November 2019, Sushant kena demam denggi so dia kena cancel banyak komitmen supaya dapat rehat. Sepatutnya Sushant ada seminar engineering tapi terpaksa cancel. And during that time, Rhea dengan abang dia yang jaga Sushant. Bila demam denggi memang seminggu dekat wad.


Tapi media report yang Sushant masuk wad sebab dia depressed. So far, Rhea, Sid Pithani dengan #TheBhatts yang suka bermain dengan naratif depressed meanwhile PROteam denied.

Even Mukesh Chabra, kawan baik Sushant bagitahu yang Sushant happy 27 Mei 2020, Kamal Jain keluarkan statement Sushant excited untuk 4 movie project lepas lockdown dan contact fitness trainer 5 Jun 2020 yang dia tak sabar nak turun gym balik. Yang dah lama kenal Sushant memang tahu dia seorang yang positif tapi yang baru kenal dan mula rapat yang bermain dengan naratif suicidal depression.

6. Funeral 

None of PROteam members datang ke final rites Sushant. Samuel ada dekat luar negara meanwhile the rest not sure why sedangkan Dipesh ada sepanjang hari pada 14 Jun 2020. Even girlfriend dia pun tak pergi. Cuma singgah sekejap dekat Cooper Hospital. Some of them post dekat IG tak sangka yang Sushant pergi.

7. Cryptic Comments

Some of them stop post tentang Sushant atau their daily life lepas 14 Jun 2020. Siddharth Gupta post dua kali dengan caption dia rindukan Sushant. Meanwhile Samuel paling aktif dekat IG tapi akaun dia ada waktu dia tukar kepada private then public kemudian private and keeps changing privacy status. Ada masa dia akan reply soalan fans, ada masa dia emo. 



Samuel ada bagitahu yang dia nak buat live cerita pasal Sushant tapi dia tak bagitahu secara details dia nak sembang pasal apa. 



So far Samuel tegaskan yang Sushant tak ada depression. Dipesh hilang, Sidharth Pithani pun hilang dari radar and the rest keep silence on this issue. Belum ada yang request CBI enquiry ataupun demand justice untuk Sushant walaupun kakak, pakcik dan Rhea dah mula bagi hint foul play. 

1 comment

  1. dah jadi mcm kes misteri pula ni. tapi harap2nya ada pembelaan buat mendiang...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.