Kediaman Ala Bohemian Katrina Kaif

Monday 25 May 2020

Sebelum ni ada nampak keywords tempat tinggal artis Bollywood so hari ni nak up entry berkenaan rumah artis Bollywood and start dengan Katrina Kaif sebab Kat ni agak mementingkan privacy tapi sejak dia join Instagram pada April 2017, dia dah mula tunjuk sedikit demi sedikit personal life dia. 

Yang bestnya bila Kat join Instagram, kita boleh nampak home deco dia yang berkonsepkan Bohemian dan kebanyakan furniture ataupun decoration adalah vintage. Apartment Kat terletak di Andheri West's Mourya House di bandar Mumbai. 


Baru-baru ni Kat upload video dia sapu sampah di bahagian ruang tamu and you guys can see huge wooden wardrobe di bahagian tepi. Kerusi kayu dilapik kain bercorak abstrak, rak kayu 4 tingkat berbentuk segi tiga dan mirror frame kayu di sebelah pintu. Even pintu pun dipilih ikut tema Bohemian. 


Sebelum video ni pun Kat dah pernah upload beberapa OOTD post berlatarbelakangkan almari kayu yang besar tu and it does turns out great backdrop!


Well speaking of OOTD's photoshoot, dekat ruang tangga berlingkar ni pun dah beberapa kali digunakan sebagai latar belakang dalam IG Kat. 


Not sure where it is, tapi dah dua kali Kat upload gambar di ruang ni. Totally in love with bricks wall deco dengan stacks of books atas meja kayu berlapis. Mungkin ruang bacaan sebab ada kerusi putih besar dekat situ. 


Dekat sini pun antara tempat yang pernah Kat upload untuk OOTD photoshoot dia cuma bezanya ruang ni lebih kepada tema warna aqua but still dipenuhi dengan perabot dan hiasan kayu.



Judging from her wall decoration, boleh nampak yang Katrina suka kepada vintage arts dan more to abstracts. Setiap frame juga berbeza sebab bagi Katrina semua item ada sentuhan yang tersendiri dan bawa aura yang berbeza dalam kehidupan dia. 




Ruang dapur agak kecil untuk rumah apartment and so does Kat's apartment so dekat ruang dapur she keeps it simple. Kat ada maid untuk bersihkan rumah dan memasak so masa lockdown covid-19 ni boleh nampak cubaan Kat buat house chores bila maid tak dapat datang bekerja. Just like every artistic lovers, pinggan seramik juga jadi pilihan Kat. 



Bilik tidur Kat agak unik dengan TV yang dipasang condong ke bawah menghadap bahagian katil dan diletak di bahagian atas wardrobe kayu yang dipenuhi dengan hiasan dan gambar peribadi. Tak pernah lagi Kat upload gambar full katil dia tapi yang pastinya dia sayang dengan selimut mustard dia. 




Ruang bilik air pun dihias dengan perhiasan kayu dengan rak kekuda untuk tempatkan beberapa produk skincare Katrina dan juga perfume. 


View bahagian luar rumah Kat agak cantik walaupun di bandar yang agak sibuk di India. Dekat bahagian rooftop ni lah tempat untuk Kat bersenam setiap pagi dan buat yoga dengan personal trainer ataupun bersendirian. 




Another gorgeous point di bahagian rooftop Kat ialah ruang ni bila ada spot yang dicorakkan seperti rusty wall dengan calitan cat yang tak sama tona warna. Kat dah beberapa kali guna sebagai backdrop untuk OOTD photoshoot dia. 

Overall I'm in awe with her apartment decoration and some spots bagi inspirasi untuk apply dalam rumah. 

4 comments

  1. Bila tengok betul-betul, interesting juga konsep rumah dia ni, tak tahu la kenapa cakap macam ni, tapi tengok kalau duduk dalam rumah dia rasa macam aman damai je tak ada gangguan bunyi bising ke apa. Hehe

    ReplyDelete
  2. Cantik2..rare jrag org buat rumah theme ni

    ReplyDelete
  3. Cantiknya gambar2 dalam rumah yang dia kongsikan..Rasa macam nak stalk IG dia pula.. hehehe..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.