Lotus Biscoff Cheese Muffin

Saturday 30 May 2020


Lately kek Lotus Biscoff Cheesecake dah jadi kegilaan pula di social media. Tergerak jugak hati nak order tapi tak ramai lagi yang buat cake ni. Kalau ada pun ramai dekat area KL dengan postage charge mahal. 

Rezeki terpijak la Rabu lepas bila Ms Fisah bawak Lotus Biscoff Cheese ni dekat office tapi version ala muffin bukan kek yang tengah laku keras sekarang ni. Satu box ni dijual dengan harga RM60. Include or exclude postage tu tak pasti. Rasanya exclude. Dalam satu box ada 9 biji muffin. 


Lotus Biscoff Cheese Muffin ni sedap dimakan sejuk katanya. Masa dapat ni tak la sejuk sangat. Kalau sedap makan time sejuk ni selalunya no bake cake. Rasa Lotus Biscoff Cheese ni not bad lah, sedap bila makan cheese cream filling yang lembut dengan Lotus Biscoff spread. Base dari biskut Lotus Biscoff yang dihancurkan pun sedap. 


Cuma sayang lah taburan biskut Lotus Biscoff yang dihancurkan sebagai topping tak crunchy. Rasanya ditabur awal kemudian disejukkan dengan muffin. Kalau diletakkan asing, customer sendiri yang tabur mungkin lagi terasa kot crunchy tu sebab biskut mudah lembik. I tak pernah makan biskut dia so tak tahu kalau biskut dia memang jenis macam ni. Kalau memang macam tu then my bad lah. 


Lotus Biscoff Cheese Muffin ni best makan bila piece yang pertama je, masuk yang kedua dah mula muak dah sebab cream cheese filling dia agak mampat dengan cheese. So kalau nak beli dessert yang tengah viral ni better beli untuk dimakan beramai-ramai sebab bila simpan lama dan ulang makan mesti dah tak ummpphh macam awal-awal order. Anyway thanks Ms Fisah!

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.