Stress Pergi Bazaar Aidilfitri Jalan TAR

Tuesday 18 April 2023

 

Lepas makan dekat Nasi Lemak Wanjo, Kampung Bharu, kitorang berjalan kaki pergi ke Jalan TAR sebab Husna nak sangat beli tudung dekat sini. I memang tak gemar nak masuk sini tak kisahlah masa bulan puasa ataupun hari biasa sebab harga mahal. Sekarang kan dah ada Shopee dengan TikTok, buat apa nak susahkan diri meredah sesak dekat sini. Bukannya boleh fitting pun. Tapi sebab melayan Husna, kita ikut je lah. 

Bazar Aidilfitri dekat Jalan TAR ni penuh dengan food truck jual makanan di bahagian depan dan ruang tengah kemudian tapak niaga untuk barang hari raya macam baju, karpet, butang baju, telekung, tudung dan kuih raya. 



Tak ada apa yang menarik pun sebab kebanyakannya produk yang berulang. Makanan pun dari depan sampai ke belakang banyak cucuk cucuk dengan air balang je. Nasib baik dah kenyang jadi tak beli apa pun. 

Sama juga lah dengan vendor baju, Bulan Bintang dah ada dekat bahagian depan, jalan sikit lagi jumpa lagi ejen lain yang buka booth Bulan Bintang. Elrah Exclusive pun ada dan sesak dengan pengunjung. Penangan Projek High Council gamaknya. 






Walaupun terpampang jelas QR code dekat booth yang kitorang pergi ni tapi tak boleh pakai pun sebab dah menginjak ke jam 12 malam. Memang tak membeli lah cerita dia padahal Husna dah jumpa tudung yang dia berkenan sebab memasing tak bawak cash. 

Husna ajak pergi ke MUAZ dekat bahagian hujung bazaar tapi nak bergerak ke sana pun tak mampu sebab sesak sangat. I was trapped for half an hour dekat spot yang sama. Masa tu dah cuak sebab kes Itaewon tu tak hilang lagi dalam kepala ni. Of course I'm being overreacted tapi kalau stuck dekat spot yang sama sampai dah mula sesak nafas, I tak rasa benda tu boleh buat relaks. I literally gasping for air that time. Dah la pendek, dongak atas pun berapa banyak je la udara mampu dapat. 

Sudahnya ajak diorang pergi MUAZ dekat sebelah kanan, at least bagi ruang untuk bernafas kejap. I dah stress sebab susah nak bernafas satu hal, budak kecik dekat sebelah pulak terpekik suruh jalan. Faham, dia budak kecil tak faham situasi masa tu tapi rasa macam nak penumbuk dia pun ye jugak sebab stress. 

Ingatkan MUAZ tu ada laluan keluar ke bahagian jalan utama tapi tak ada so kitorang belek je lah apa yang ada dekat dalam tu. Bagi ruang untuk bertenang kejap sebab bukan I sorang je yang cuak, Ayuni pun dah panik masa tu. 

Like I said earlier lah, bukan ada benda pun dekat Jalan TAR ni. Husna yang beria nak membeli sudahnya tak beli pun. Dia beli telekung travel yang I boleh beli dengan harga lagi murah dekat Shopee. Takde benda pun I managed to grab a casual skirt sebab warna baby blue. Kalau ada cup sleeve event TeuMY, boleh pakai nanti hshshs

Habis bayar kitorang terus gerak keluar dari bazaar Jalan TAR sebab ruang tengah menuju ke hadapan sana masih lagi sesak. Brader yang stuck dekat situ sebelum kitorang masuk MUAZ pun masih lagi di tempat yang sama. Baik balik je dari habiskan masa bersesak untuk benda yang belum tentu ada. Muka menyesal I dengan Ayuni memang jelas terpampang malam tu. Taknak dah pergi bazaar Jalan TAR. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.