Comelnya Petiteserie Ara Damansara!

Wednesday 5 April 2023

Dekat Kawasan Ara Damansara ataupun Kawasan rumah memang susah nak jumpa cute bakeries atau café. Nak lepak minum coffee atau buat content pun susah sebab kena menapak ke KL. Over kan? Ada je dekat area Petaling Jaya tapi I tak suka kalau jenis parking limited ni. 

Masa misi mencari barang sumbangan dengan Kak Nora, kitorang ternampak bakery Petiteserie baru buka, sebaris dengan Speedmart. Bakery dia memang mencuri perhatian lah sebab owner guna warna turquoise dengan folt dalam warna gold pekat. Bila masuk dalam boleh bau pastry semerbak. Wanginyaaaa!

Bakery dia kecil je, ada beberapa meja untuk dine-in disediakan untuk pelanggan. Masa kitorang pergi tu bakery baru buka jadi tak banyak lagi pastry yang disediakan. Memandangkan I lapar sebab tak sempat nak breakfast, I usha jugak pastry yang ada. Awalnya nak ambik basic croissant je tapi macam sedap pulak kalau ada sosej sekali. 

Dekat situ ada Cranberry Lemon Scones, Curry Puff, Mushroom Caramelized Onion Danish, Cinnamon Rolls, Carrot Cake, Croque Monsieur Croissant, Smoked Duck Pesto, Almond Croissant, Pain Au Chocolat, Pain Suisse, Smoked Salmon Royale dan banyak lagi. Tak pasti lah menu ni tetap atau berubah ikut mood baker sebab I ada nampak Korean Strawberry Tart. Menu ni specifically mentioned Korean strawberry sebab buah tu bermusim. Yang pastinya bau semuanya mengancam but the price slightly higher than Starbucks atau Zus Coffee. But I don’t mind as long it’s masisseoyo!

Selain pastry, ada juga kitchen fresh meals tapi I tak sempat nak tengok menu dan I tak plan pun untuk dine-in dekat situ since I was a bit in rush. Next time lah kot pergi lepak dan try menu lain pula. 

11A, Jalan PJU 1A/20A, Ara Damansara, 47301 Petaling Jaya, Selangor.  

1 comment

  1. Bayar lebih tapi memang betul-betul sedap okay puas hati

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.