Lip Matte SYEDEWA Minis Langkasuka

Friday 21 April 2023

 

Masa mencari hadiah untuk chambee, ternampak booth SYEDEWA dekat ruang tengah KLCC. Disebabkan dah nak raya, macam cun jugak lah kan kalau bagi hadiah lip matte. Masa pilih shade lip matte yang mana menawan hati, tup tup terbeli jugak untuk diri sendiri. Bahaya betul kalau pergi shopping hadiah orang ni. 



I nak belek shade SYEDEWA yang lain tapi sebab kejar masa so pilih dari Lip Matte Minis Pink Series je since Wani pun berkulit cerah. Kalau tak rushing masa tu, agaknya penuh dua belah tangan dengan tester dari setiap series. I tak pernah try lagi pakai jenama SYEDEWA ni walaupun famous dekat Twitter. Banyak kali juga nampak booth dia tapi pilih untuk ignore je. Kali ni I beli. 

Packaging untuk lip matte minis ni pun cantik tapi bila pandang lama-lama nampak pembaziran dekat situ sebab packaging je besar, liquid lip matte ni sikit je. Tak pasti mampu bertahan sampai bila sebab I bukan heavy user pun, nak pula kalau jenis makeup yang perlu dibuang dengan micellar water. Harga untuk lip matte Langkasuka SYEDEWA ni RM39.90 satu unit. Pigmented sebab sekali calit je dah naik warna dekat bibir tu. 


Lip Matte dari SYEDEWA ni tak mengeringkan bibir sebab ada shea butter, vitamin E, madu dan minyak zaitun. Tapi bergantung juga dengan sensitiviti kulit, kalau yang jenis alah dengan main ingredients yang disenaraikan tadi mungkin berisiko untuk pakai. 

Bila pakai lip matte ni boleh bau shea butter sebab bau dia memang kuat. Bau macam honey dew pun ye jugak. Lepas apply rasa nak makan. 


So this is me when applying Langkasuka. Macam tak jauh beza pun dengan shade lipstick yang I guna sebelum ni sebab dah memang beli palette yang lebih kurang sama je. Maybe dah boleh try coral atau nude pulak kot hshshs

Anyway, berbaloi ke tidak beli lip matte SYEDEWA ni? Sebagai marhaen yang jarang makeup, mungkin I would choose cheaper product dekat drugstore je lah kot. Silkygirl dengan IN2IT masih lagi pilihan hati. Guardian buat sale, terus boleh borong sakan. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.