Free Flow Vanilla Ice-Cream Di Loudspeaker The Strand

Wednesday 5 April 2023

credit to: foursquare

Lepas dinner dekat IKEA, Laila ajak karok dekat Loudspeaker sebab dia cakap ada free flow aiskrim vanilla. Tapi sebenarnya lebih tepat lagi sebab dia ada member card kat situ. At first, Atie dengan Rina nak join tapi lepas book tempat, diorang back out last minute withour properly informing us. Nasib baik lah staff Loudspeaker tu okay je with the said changes. Plan asal kitorang (Husna, Ayuni, Liyana dan Pana) lepas general meeting dekat The Club tu, nak pergi dinner lepastu tengok wayang tapi sebab tak ada movie yang syok, kitorang follow the flow je lah. 

Sebelum ke Loudspeaker, kitorang pergi lepak Vincci dulu sebab nak window shopping. Lepas tu masuk H&M sebab nak ke suasana jahhhh. Dah habis belek baru bergerak ke Loudspeaker. Nasib baik hujan dah berhenti, jadi tak lah basah kuyup keluar dari kereta. Nak parking dekat sini pun senang sebab kawasan The Strand ni mati waktu malam. MBPJ pun tak ada. 



Dekat Loudspeaker, harga untuk 3 jam ialah RM38 tapi kalau member boleh dapat RM28 je. Kalau datang waktu siang boleh lah dapat harga RM28 dan member pula RM15. Nak buat membership card kena bayar RM48 dan enjoy all benefits untuk setahun. Disebabkan I jarang karok, Liyana pula dah nak balik ke Melaka so kitorang flatly declined the offer. Ayuni pula 50-50 sebab dia suka karok tapi siapa nak bawa dia pergi karok? Jadi dia pun geleng kepala dengan gelengan lemah dan teragak-agak. 

Lepas dah bayar semua, kitorang dapat bilik F16 di tingkat dua. Nak naik atas ada lif disediakan tapi nak ambil aiskrim kena guna tangga sebab air dengan aiskrim dekat tingkat 3. Dah la pakai pointed heels, rengsa kaki nak panjat tangga banyak kali tapi demi aiskrim, I redah je. 


Masa karok ni lah kita boleh tahu music taste kawan-kawan kita macam mana. Laila suka layan lagu dangdut mummy Mas Idayu, Liyana suka lagu upbeat macam Blackpink, Big Bang dan Rihanna. I paling terkejut dengan Ayuni sebab dia suka lagu John Mayer. This is my first time meeting with John Mayor's fan sebab circle I semuanya swifties. I casual listener lagu Taytay so I tahu lah lagu Half of My Heart and it's one of my favorite song since high school. 

I kalau karok selection lagu sama je dari tahun 2015 sampai sekarang. Warm up dengan lagu Kamu Saja - Ainan Tasneem, proceed lagu If I Let You Go - Westlife lepastu layan jiwang karat dengan lagu Jangan Pernah Berubah - ST12, insert lagu Jangan Menangis Sayang - Safura ft Oney pastu jadi backup singer orang lain. 

Liyana: Kak Ana, nak nyanyi lagu TREASURE tak?!
Me: Tak payah, esok I nak karok lagu TREASURE dekat konsert!!

Tapi lagu TREASURE tak ada pun dalam playlist, mungkin sebab tak famous macam sunbaenim diorang lagi hshshs


Memang patut lah Loudspeaker ni bagi free floe aiskrim vanilla dekat sini sebab lepas sejam menyanyi, mula lah tekak mencari air. Dah la memasing nyanyi lagu Pink Venom dengan Shutdown, terpengaruh dengan bilik bawah yang meriah dengan suara Blinks punya pasal. I baru tahu Liyana pun Blinks tapi dia sembunyikan side tu. Dah nak blah baru ajak nyembang. Apoooo!

Laila: Dah nak pukul 12 malam dah ni, pukul 11.45 kita gerak la eh. Karang lambat pulak korang sampai rumah. 
Ayuni: Ermmmm ermmm boleh tak nak request lagu? 
Laila: Eh boleh je, nyanyi je lah. Ayuni nak lagu apa?
Ayuni: Lagu John Mayer. 

Dari satu lagu terakhir, membawa ke satu lagi lagu terakhir kemudian satu lagi lagu terakhir. Sudahnya nak dekat pukul 12 jugak baru keluar dari situ. 


Kagum betul dengan Husna yang nyenyak tidur dekat sofa Loudspeaker tu walhal Liyana karok lagu Big Bang - Bang Bang Bang dekat sebelah dia. Kitorang kejut dia banyak kali tapi tak terjaga langsung. Penangan bekerja keras sebagai Head of Event Organizer dari siang combo dengan migraine. 

Malam tu memang seronok walaupun sekejap je. Girl's Night Out yang asalnya plan macam lain tapi sentiasa berubah hingga ke saat akhir. Thanks to Laila, Ayuni, Husna dan Liyana for the time we spent together <3

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.