Santai with RapidKL, MRT Kwasa Sentral

Sunday 31 December 2023


Masa park kereta dekat MRT minggu lepas terkejut lah ada banyak kereta sebab jarang waktu weekend penuh kereta dekat MRT Kwasa Sentral ni. Dekat bahagian bawah stesen ternampak stage kecil dengan khemah. Bila pergi dekat nampak banner event Santai with RapidKL - Rapid KL Support Lokal, Malam Healing with Rapid KL. 

Kali pertama MRT Kwasa Sentral ada event kecil macam ni, rasa seronok pulak nak join tapi dah ada plan so tengok gitu gitu je lah. Event start pukul 12 tengah hari tapi masa kitorang sampai tu dalam jam 10.30 pagi. Masa tu pun dah banyak booth set up barang jualan. 


Ruang event ni terbahagi kepada 4 kawasan, bahagian hadapan ada kaunter pendaftaran, bahagian belakang ialah kawasan stage untuk mini konsert. Bahagian sebelah kanan untuk booth makanan dan kawasan tengah untuk pelbagai jenis jualan. 


House of Doughnuts Gombak



Happy mata tengok pelbagai jenis cheese cake dekat booth Butter and Such sebab topping dia cantik. Nak beli mango cheese cake masa tu tapi awal pagi lagi, perut tengah kosong lagi. Nak take away pastu bawa ke KLCC macam impossible sebab dekat sana nanti nak menyinggah Kenny Hills. Jadi kita tengok je mango cheese cake cantik tu. 







Bila pergi event santai macam ni boleh nampak lah makanan apa yang tengah trending sekarang. Kalau dulu ais kisar ada perisa sirap je, sekarang dekat Slice Shave Ice ni, ada banyak pilihan untuk perisa ais kisar. Dekat booth makanan ni ada banyak snek dengan pencuci mulut tapi tak banyak main course, mungkin sebab tak habis setup lagi masa tu. 

Untuk konsert Santai with RapidKL, ada Faizal Tahir sebagai jemputan utama tapi tiket dah habis terjual dah jadi kalau tiberr rasa nak join masa tu pun tak dapat jugak. But anyway, it's good to know lah MRT Kwasa Sentral boleh adakan aktiviti macam ni. Slowly naikkan kawasan sini, tak perlu dah jauh-jauh pergi ke Pasar Seni kalau nak chill and lepak. 

1 comment

  1. Wah.. Bestnya event dia.. Makanan pun banyak yang sedap dan menarik.. Lepak dan santai best nie..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.