Blog Performance Disember 2023

Thursday 4 January 2024


Awal tahun ni sibuk sikit dengan kerja dekat office sebab ada few changes yang dibuat, sibuk mengemas rumah dan office sebab nak ambil vibe baru. Tahun ni nak tetapkan apa yang perlu fokus dengan kerja dan blog. Tahun lepas dah try this and that, selesaikan mana yang pending dan perlu diberi perhatian. 

Now it's time to update the last report card for year 2023. 

1. PV


Sejak Google tukar algorithm hujung tahun lepas, agak susah lah untuk dapat pageview macam sebelum ni. Awal bulan tu rendah sangat pageview, bila dah masuk ke tengah dan hujung baru ada kenaikan itupun tak tinggi sangat. Nak bandingkan dengan bulan November, bulan Disember makin jatuh prestasi. 

Well I have no complaints lah sebab sendiri tak jaga jugak. Memandangkan tahun 2023 dah berjaya capai 5 juta pageview, tahun 2024 nak aim 6 juta pulak lah. 

2. Posts


Dah 2 bulan berturut, movie review yang penuh dekat Popular Post tapi untuk bulan Disember ada perubahan bila entry lama pun masuk juga dalam senarai. Dekat awal bulan nampak juga entry exchange gift masuk Popular Post. Maybe sebab ramai yang refer entry tu untuk cari idea nak bagi hadiah apa kot. 

3. Keywords

Bila tengok keywords ramai juga yang mencari entry Dakchigo, MyTown KL tu sebab baru nampak Blimey update video makan dekat situ so no wonder lah entry ni naik. Movie Review Ketika Berhenti Di Sini dengan Drama Review Gadis Kretek pun tengah tinggi carian sebab tengah trending lagi dekat Netflix. 

4. Bilangan Entri


Bulan terakhir ni surprisingly mampu cecah target, maybe sebab cuti banyak sampai 3 kali cuti 3 hari. Nak keluar pulak takut tengok orang bersesak ramai sangat jadi update blog lah dari siang sampai malam. 

Untuk tahun 2024 ni tak pasti nak kekalkan ataupun tak monthly goal sampai 60 entri ataupun nak kurangkan. Tapi untuk masa terdekat ni maintain je lah dulu sebab banyak pending entry tak update lagi. Nak update bila tu tak tahu haha

Anyway, Happy New Year everyone. May year 2024 bring peace and happiness for us. 

4 comments

  1. semoga 2024 lebih baik dari semua aspek

    ReplyDelete
  2. Biasa la tu kan ada mood rajin ada mood malas. Hihi. Semoga bertambah baik performances lepas ni.

    ReplyDelete
  3. Semoga terus semangat untuk menulis!

    ReplyDelete
  4. Happy New Year Farhana.. Semoga sasaran tahun 2024 akan tercapai.. You can do it.. Chayook!! Chayook!!

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.