Pengalaman Makan di Mukbang MyTown

Thursday 25 January 2024


Selalu nampak dekat TikTok pasal restoran Korea yang baru di MyTown, Cheras. Konsep dia lebih kurang macam Dokki yang guna tteokbokki buffet. 

Ada pelbagai jenis tteokbokki dekat Mukbang Mytown dengan 3 jenis perisa sos. Ada original, pedas dan rose. Kitorang pilih original sebab makanan pertama yang nak masuk perut masa tu. Ambik yang pedas kang, pedih perut. 

Dekat Mukbang Mytown ni kimchi dengan chicken moo free flow. I suka chicken moo dia sebab tak manis sangat dan tak rasa bercuka cuma potongan dia lah tak mesra gigi. Sekarang dah ada option untuk take away so kalau tak move on dengan rasa kimchi dan chicken moo dia, boleh la beli bawak balik dengan harga RM10.

Di kaunter makanan, selain tteokboki cheese dan carbonara, ada pilihan menu lain juga macam seotteok, beef bulgogi, nasi putih, sup seaweed, japchae, gimbap, seaweed roll dan lain-lain. Ada juga pelbagai jenis ramen tapi kena tunggu staff Mukbang Mytown ni yang ambilkan sebab kitorang rendah, shelf untuk ramen tu pula tinggi kemain. Bagitahu nak ramen yang mana nanti diorang akan masakkan. Kitorang ambil samyang buldak tu tapi hilang pulak rasa pedasnya. Tak pasti lah kalau konsep Mukbang Mytown ni mengamalkan mesra perut. Kimchi pun tak pedas walaupun merah menyala. 








Tak pasti lah kalau menu ready to eat ni berbeza ikut mood chef tapi masa kitorang pergi tu, yang ni lah menu yang ada. Beef Bulgogi dia sedap. Masa makan tu waiter Mukbang Mytown bagi hotteok panas. Sedap la makan kacang merah dekat dalam tu tapi tepung dia kemain tebal.

Personally makan dekat sini quite pricey lah sebab banyak carbs jadi cepat kenyang. Seotteok dia pun keras, tak macam dekat Kyochon. Dia punya gimmalee sedih sebab keras teruk. Better makan dekat Dakchigo sebab melt dalam mulut. Corndog manis sebab ada taburan gula, sedap lagi lah makan dekat Family Mart. 


Kalau nak makan makanan Korea dekat MyTown, terus je pergi Dakchigo sebab sedap dan berbaloi dengan harga. 

2 comments

  1. Aisssh untung lah baca review kan. Memang tak worth it kalo tetap dicoba tapi ternyata tak sedap. Saya pun penyuka makanan Korea sangat. Jadi kalo rasanya tak terlalu otentik seperti di negara asal, atau tekstur keras dll, memang tak suka 😅

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.