Blog Performance November 2023

Saturday 2 December 2023


Tercungap nak update entry untuk bulan November tapi tak dapat jugak nak capai target asal. Baru nak update, dah datang kerja lain nak kena buat. Itupun bulan ni tak banyak pergi event tapi kalau badan penat pun, tak larat jugak nak update sebab mood nak menulis tu dah hilang. 

1. PV


Tengok pada graph pun dah boleh nampak betapa mendatarnya pageview bila tak sempat nak update dan berbalas kunjungan. Mostly 2k hingga 3k je sehari, makin menurun dari performance bulan Oktober 2023. Dekat hujung bulan tu naik sebab Netflix add movie baru. Mungkin bulan Disember boleh update banyak movie Christmas vibe kot sebab tengah musim kan. Kalau update movie yang berlatarkan perayaan ni, selalunya akan naik bila perayaan tu muncul. Sambutan Deepavali dekat Malaysia tak panjang kan, jadi impak movie nustan tak tinggi lah hshshs

2. Posts


Walaupun impak filem nustan tak tinggi tapi review movie Jawan masuk Popular Posts, maybe sebab SRK kot. Tapi nak bersandarkan pada teori tu semata pun tak boleh jugak sebab movie review Tiger 3 tenggelam padahal ada SRK. Apa pun, Popular Post sekarang dah nampak cantik dengan movie review, mengekalkan niche utama blog ni. 

Kalau ikutkan Popular Post, kebanyakannya filem dan series dari Netflix jadi bolehlah buat senarai movie yang available dekat Netflix. Bila nak buat? Entah. Like always, kita plan dulu. Jadi ke tak tu belakang cerita. 

3. Bilangan Entri


Teruk jugak performance tahun 2023 ni sebab makin lama bilangan entri makin menurun, jauh pulak tu dari target setiap bulan. Kalau ada entri yang terlebih dari target pun tak besar sangat jumlahnya. Bulan Disember ada banyak cuti dan banyak benda nak kena bayar jadi mungkin akan semakin rajin update blog. Mungkin kena buat challenge 30 hari 30 challenge tu supaya ada entry setiap hari. What do you guys think? 

Anyway, thanks for visiting and take care of yourself. Stay healthy and wear your mask in crowded places :)

3 comments

  1. Sy pernah buat challenge blog tp x habis haha.. Keep it up!

    ReplyDelete
  2. Cuya jauh lagi nak mengejar camni..hehe
    Ya, ada baiknya buat challenge 30 hari tu tu pon kalau berani sahut cabaran
    Macam Cuya tak rajin nak buat challenge sebab tak suka terikat.. hehe

    ReplyDelete
  3. Bolehlah try buat 30 days challenge tuuu 😁

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.