Blog Performance Oktober 2023

Thursday 2 November 2023


Bulan lepas berangan nak improve performance blog tup tup sakit sampai berminggu-minggu baru fully recover. Bila dah sakit, banyak lah kerja tertunggak lepastu tak ada lah masa nak update blog. Google pulak buat hal maka terhasil lah Tragedi Oktober seperti tahun-tahun sebelumnya. 

1. PV

Walaupun terjadinya Tragedi Oktober, PV menaik sikit lah berbanding September 2023, boleh lah buat ghaso-ghaso. Kalau tengok dari awal bulan sampai ke minggu ketiga tu sendu je graf, masa tu lah SEO Google buat hal. Bukan lah buat hal pun, sebab Google tengah tukar algorithm baru jadi bagi kesan lah kepada PV dan juga Adsense. Perasan pun sebab nampak ada blogger lain up status discuss pasal benda ni. 

But that's okay lah sebab benda tu bukannya boleh dikawal pun. Kita mampu redho aje. Hujung bulan dah start naik balik macam biasa. Banyak movie baru masuk dalam Netflix pun antara punca PV naik jugak. Hopefully bulan November ada berita gembira lah sebab all time PV dah cecah 4.9 juta jadi tak jauh pun dari angka 5 juta. Kalau tak dapat bulan ni, Disember ada jugak sebab target asalnya, hujung tahun 2023. 

2. Posts


Tengok Popular Post untuk Oktober boleh nampak entry movie review yang mendominasi sebab semua movie ni dah masuk OTT platform. Paling tinggi, entry Movie Review | Jemputan Ke Neraka sebab baru masuk Netflix. Memandangkan musim Hantu Lapar dengan Halloween dah habis, boleh lah start layan movie seram bulan ni. Dah masukkan a few movies dalam list, nanti sakan la update entry review. 

3. Bilangan Entri


Kalau dah namanya tak sempat update, memang harapan je lah nak nampak entri cecah target. Dapat 40 entry pun sebab update entry yang senang-senang je. Semoga bulan ni menaik lah bilangan entry tu sebab album gallery pun dah penuh. Ada banyaaaaaakkkk pending entry untuk bulan November. Beza entry tahun lepas pun dah semakin besar gap sebab tahun ni baru 3 kali cecah 60 entry. 

Sekian personal rant untuk permulaan November. Pendek tapi penuh dengan harapan. Terima kasih yang berkunjung ke sini and please take good care of yourself ye sebab dah start musim tengkujuh.

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.