Starbucks Sekinchan

Thursday 2 November 2023

Setiap kali balik ke Sabak Bernam akan ternampak Starbucks baru di stesen minyak Petron, Sekinchan. Starbucks ni cantik sebab berwarna pink digabungkan dengan hiasan kayu berwarna coklat muda. Kebetulan masa tu nak redeem voucher birthday, dapat satu potong kek percuma, singgah lah beli kopi jugak dekat sini. 


Starbucks ni terletak di sebelah kiri Petron, jadi kalau minum dekat sini boleh nampak permandangan sawah padi di pekan Sekinchan. Ruang dia kecil je tapi ada banyak tempat duduk dengan interior dan jenis meja makan yang berbeza. 




Pilihan pastries pun banyak so it's a good choice lah redeem kek dekat sini sebab banyak jenis nak bandingkan dengan Starbucks dekat Oasis Square Ara Damansara. I ambil Hazelnut Chocolate Cake tapi jangan tanya macam mana rasa dia sebab dah habis dah dimakan adik-adik. Pretty sure kalau nak beli merchandise Starbucks pun better beli dekat sini sebab lebih banyak stok. Masa ni keluar edisi Mickey Mouse. Dekat Starbucks Oasis tak banyak pilihan tapi dekat Starbucks Sekinchan, semua design ada. Warna tumbler yang pastel nude tu cantik tapi bukan Mickey Mouse pulak. 




Lama juga menunggu untuk order siap sebab banyak. I beli latest drink, Rock Salted Caramel Frappucino dengan Chocolate Whipping Cream tapi barista tu tak fokus buat kerja. Ayin kata tak sedap, manis sangat. Tak pasti lah kenapa tak fokus sangat sebab dua drinks salah. Order Hot Hazelnut Latte tapi dapat Hot Hazelnut Chocolate. Hmmmm lepas ni kena check sebelum bayar. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.