Jatuh Cinta Dengan So-tteok So-tteok Kyochon

Saturday 18 November 2023

Lepas menang main game dekat event Disney+ Hotstar, kitorang makan malam dekat Kyochon sebab tarikh luput baucar tu hujung bulan Disember nanti. Kalau tak guna, nanti lupa lepastu burn macam tu je. 

I dah lama tak makan dekat Kyochon sebab pilihan dia tak banyak yang menarik nak dibandingkan dengan K-Fry so bila dapat baucar tu macam blur jugak nak makan apa. Masa tengok TikTok ternampak resipi so-tteok so-tteok tapi malas nak buat sendiri. Dah alang-alang ada dekat Kyochon, why not cuba kan? 
 

So-tteok So-tteok ni antara snek popular di Korea. Kalau tengok K-drama pun banyak sangat scene makan snek ni sampai terliur dibuatnya. Nak masak pun mudah tapi nak prep tu kena ada banyak bahan sebab rasa dia manis-manis pedas. Bahan utama pula guna tteokboki dan sosej yang digoreng. 

Ada dua pilihan So-tteok So-tteok di Kyochon sama ada nak pedas shinhwa ataupun perisa manis madu. Boleh juga order untuk mix kedua-dua perisa. Kitorang ambik mix sebab takut kalau pedas sangat. Rasa dia sedap sebab sos perapan tu cukup rasa. Makan panas-panas lepastu minum dengan air Sprite, effect dia sama macam kita tengok Korean makan dalam K-drama hahaha



Untuk main dish, ambil ayam goreng 12 pcs peris campur pedas dan original. Masa pergi tu, perut kenyang lagi jadi tak nak makan something yang heavy sangat. Sebab tu ambil So-tteok So-tteok dan ayam. Air pula ambil Iced Yuza Tea (Korean Citron Tea). Rasa dia lebih kurang je macam lemon cuma manis sikit. 



Happy ye makan guna gift voucher ni sebab keluar RM5 je untuk baki bayaran. Ada jugak nampak menu baru dekat Kyochon so lepas ni boleh try makan yang lain pulak sampai voucher habis. 

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.