RRM Ladies Photoshoot

Monday 6 November 2023

Salah satu inisiatif Ram Reza & Muhammad untuk tahun 2023 selain berpindah ke unit baru, menjaga imej warga RRM pun termasuk juga. Selesai bab pindah office, kali ni selesai juga tempahan blazer RRM berwarna blue black untuk lawyer dan staff wanita. 


Asalnya nak ambil warna hitam, senang untuk masuk semua warna tapi stok ak ada jadi pilih lah warna blue black, sesuai lah dengan tema warna rasmi Tetuan Ram Reza & Muhammad. Tempahan awal untuk ladies dulu, kemudian baru tempah untuk yang lelaki sebab wanita lagi ramai dekat Ram Reza & Muhammad ni. HQ, Petaling Jaya, Kuala Terengganu dan Penang, semuanya wanita lagi ramai. 

Once semua dah dapat blazer, Kak Nurul tetapkan tarikh dan masa untuk photoshoot dengan blazer. Kak Nurul dah inform untuk pakai cantik-cantik siap makeup so tak ada excuse lah tak cantik dalam gambar. Siapa lupa nak makeup tanggung sendiri lah. 

Untuk photoshoot blazer tu, En. Hamza yang ambilkan sebab dia photographer tapi pakai iPhone je lah. Masa plan nak ambil gambar tu, plan biasa-biasa je nak ambil gambar sekeping dua. Dah pakai cantik, dah makeup bagai takkan lah nak ambil sikit je. 

Kitorang start dengan gambar duduk di lounge area, kemudian pose lipan ni. Tersangatlah awkward untuk pose lipan sebab tak pernah buat pose ni. Tak sure jadi cantik ke tidak nanti. Motif pose lipan ni sebab nak tayang logo Ram Reza & Muhammad dekat bahagian hujung lengan sebelah kiri tu. Logo tu Kak Nurul jahit sendiri untuk semua blazer. Thank you Kak Nurul! 


Selesai dekat atas, turun bawah pulak dekat tempat wajib Oasis, kawasan pool di bahagian tengah Oasis Square Ara Damansara. Sekarang pool ni tengah kosong, boleh lah photographer masuk dalam pool. Semua kena susun cepat sebab panas terik, matahari terpacak atas kepala padahal baru pukul 10 pagi. Susunan awal, semua berdiri rapat tapi nampak tak cantik jadi En. Hamza suruh buat gap supaya semua boleh nampak. 



Lepas pose gambar rasmi, En. Hamza suruh buat pose candid tapi memasing blur lepastu bersepah lah gambar yang idak-idak je dekat sini. 





Lepas setengah jam dekat kawasan pool, bergerak pula ke spot terakhir. Tak tahu sebenarnya nak pose macam mana tapi tengok gaya semua dah ambil spot masing-masing, kita duduk hujung je lah buat pose mana sempat. Panas terik macam tu bukannya fokus pun. Nasib baik cantik kejadiannya. 










Bergambar santai je pun kemain riuh satu floor sebab nak dapat pose cantik. Bergambar ramai-ramai ni haruslah semua mencari angle dan pose terbaik supaya tak nampak gemuk. Happy lah tengok gambar sebab candid pun cantik haha. Mana yang tak cantik tu kita buang je. Thank you RRM untuk blazer baru. Thank you En. Hamza tolong ambilkan gambar cantik pakai blazer. 

2 comments

  1. cantik warna kod tu. kadang2 berubah warna macam biru itik pula bergantung penchayaan.. gambar kat oasis tu paling cun

    ReplyDelete
  2. nice...masa ammi kat SLB dulu walaupun office besar tapi kedekut nak mampuih. nak-nak kat situ ramai C je kan...mmg pakai pun mcm apek gi pasar je

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.