Bazaar MyTown

Saturday 18 November 2023

Lepas makan dekat restoran Dakchigo, on the way nak ke laluan MRT, terdengar busking dekat ruang luar MyTown. Bila menapak keluar, nampak ada bazaar penuh dengan pelbagai jenis booth. Seronok tengok tema bazaar MyTown ni sebab aesthetic. Semua booth yang turut serta menggunakan kayu dan tema warna pastel. 

I boleh tengok je lah bazaar ni sebab dah kenyang makan dekat Dakchigo sebelum tu. Semua peniaga yang ada dekat bazaar MyTown ni adalah peniaga Cina jadi ada makanan yang tak boleh dimakan sebab ada babi dan alkohol. 






Ruang untuk makan pun banyak disediakan di bazaar ni. Boleh pilih nak makan dekat ruang tengah yang penuh dengan meja kayu dan kerusi santai ataupun makan di ruangan tengah sambil layan busking. Walaupun tempat ni teduh dari sinaran matahari tapi tetap panas jugak sebab tak ada kipas. Angin pun tak ada so kalau stay tanpa kipas tangan memang cepat sangat kulit jadi merah. Well, my skin does hshshs





Selain makanan, di bazaar MyTown ni ada juga yang buka kelas untuk kraf. Sebagai tangan yang tak berseni, molek kalau I tengok dari jauh sambil menghargai seni buatan tangan orang lain. 







Bazaar yang jual pakaian, aksesori, lilin homemade, kraf tangan, lukisan dan pokok tanaman pun banyak juga. Sebelum ni I nampak bazaar dekat Pasar Seni dengan Lalaport, tak sangka dekat MyTown pun ada. Tak pasti kalau minggu tu untuk bazaar peniaga Cina kemudian minggu lain bertukar peniaga lain ikut tema macam dua mall tu. Tapi kalau fixed pun I don't have problems, poket I je bermasalah hshs

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.