3 Minute Test dan Birthday Celebration

Saturday 18 November 2023

Setiap hari Rabu akan diadakan meeting untuk track progress dan update isu semasa dalam RRM. Tapi untuk 25 Oktober lepas, managing partner minta I, Ms Debbie, Aiman dengan Ms Tasya untuk conduct test. Kenapa I terpilih sekali? Entah. Yang pastinya I pilih untuk conduct test untuk semua staff meanwhile Debbie untuk conveyancing, Aiman untuk Corporate dan Tasya untuk Litigation. 

Walaupun I conduct test untuk staff, I kena prepare set soalan untuk Company Secretary test juga under Corporate department. Tak lah susah mana pun nak buat set soalan tu sebab tak banyak pun yang kena ubah. 

Sebelum test bermula, kami bahagikan kepada dua group - Lawyers/TA dan staff sebab test ni kitorang buat serentak supaya jimat masa. Group Lawyers dan Trainee Associates berkumpul di lounge area untuk buat discussion dan jawab test sementara staff kena bergerak ke Training Room sebab dekat situ tempat simpan fail untuk semua department. 

Untuk 3-minute Test ni, staff kena cari fail yang I minta dalam masa 3 minit. Kalau gagal, bermakna labelling and arrangement system untuk department tu kena rombak semula. Semua fail disusun mengikut ref file tapi terpulang juga kepada cara susunan department tersebut. Sebab dalam satu department ada pecahan yang lebih spesifik macam Conveyancing department susun file ikut developer dan loan bank. 
 



Mudah untuk cari fail kalau ada label pada rak simpanan fail, tak ambil masa lama pun, dalam satu minit dah jumpa. Kalau tak ada label, boleh lebih dari 3 minit. Itu belum masuk kalau fail tu tak ada dekat rak. Dekat RRM, fail tak boleh ada dekat atas meja, semua kena simpan dekat rak supaya tak ada kes hilang atau tersalah letak. Kalau fail yang jenis beranak macam Litigation dengan Company Secretary, volume sebelumnya tu kena simpan betul-betul dalam rak. 

Lepas settle bab fail, ada test untuk issue bill, data storage, KIV system dengan open file. Semua ni perkara asas yang semua staff kena tahu. Masa test tu tak ada masalah pun untuk siapkan dalam masa 3 minit sebab semua pun dah biasa buat. Tepat jam 4 selesai semua test so I inform Council of Partners. 

Ingatkan COP nak sambung meeting rupanya ada pengumuman semua boleh balik jam 4.30pm hari tu sebab ada ammonia gas leaking dekat kawasan Lotus' Ara Damansara. Kilang ais dekat kawasan situ ada kebocoran paip. Boleh balik awal dan masuk office keesokannya jam 10 pagi. Seronok lah semua orang, bukan selalu dapat balik jam 4.30 kan?

Sebelum balik tu, kitorang celebrate birthday Debbie dengan Syaz sebab diorang lahir bulan Oktober. Ain order Russian Spartan Crepe Cake dari Aainaa Kitchen. Ada bihun goreng dan teh tarik juga untuk meeting petang tu. 







Happy belated birthday Syaz and Debbie, may Allah bless you guys. To many more memories together ðŸ’œðŸ’œðŸ’œ

1 comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.