RRM Ladies Grooming Contest

Tuesday 12 December 2023

Seperti yang diumumkan masa Grooming Class, Ms Aida nak buat Grooming Contest untuk RRM Ladies. Sepatutnya nak buat seminggu selepas class tapi ramai partner yang busy jadi Ms Aida anjak ke tarikh 29 November 2023. Kira ngam lah timing tu sebab baru lepas gaji memandangkan ada yang nak shopping outfit baru. 

Special untuk hari Rabu tu, siapa yang datang ke Griffin akan dapat cheers sebab pakai cantik. Memang cantik lah masing-masing melaram untuk contest. Kak Ida tarik diri sebagai peserta sebab nak join jadi juri. 


Department meeting start macam biasa tapi yang lain dari kebiasaan ialah semua orang kena berdiri everytime nak bercakap untuk 3-minutes sharing session. Ms. Aida buat permintaan macam tu supaya para juri boleh nampak outfit semua peserta untuk hari tersebut. Juri akan pilih berdasarkan pakaian dan make-up setiap peserta. 


Tapi tak payah berteka-teki pun dah tahu siapa yang juri akan pilih, sama ada Sheera ataupun Atie sebab dua-dua cantik. I dari awal lagi dah malas nak beria sangat sebab sedih blazer I nak tu dah stop jual. Kalau tak, dah beria ambil gambar sana-sini. Lagi satu, bebai sebab tudung bawal jadi kembang pulak dekat leher tu. Padah bila tak secure betul-betul T.T

Lepas habis meeting, Ms Aida minta semua orang untuk makan dulu juadah yang disediakan sementara tunggu semua juri selesai cabut undi. Untuk department meeting minggu tu, Rina bawak bakso sebagai menu utama. Ms. Aida bawa pisang goreng dengan keropok lekor sebagai saguhati untuk yang tak menang. 



Setengah jam masa diambil untuk kira undi dan pemenangnya ialah Sheera. Tak pasti juri mana yang pilih peserta mana sebab undi adalah rahsia. Memang deserve lah Sheera menang sebab blazer dia cantik, kombinasi warna sesuai dengan skin tone. Aksesori dari mutiara stands out, bonus pulak tu ada brooch besar huruf S. 



Unboxing time


Seronok la Sheera dapat satu box hadiah dari Ms Aida. Ada skincare Kiehl's, lipstick dari HUDA, hand cream dengan moisturizer. Paling seronok sekali perfume dari Chopard! Tak dapat perfume tu pun, dapat curi bau pun jadi lah. Tahniah Sheera dipilih sebagai pemenang Grooming Contest!


Lepas settle tengok Sheera unboxing, Atie minta semua orang join shoot video untuk TikTok sebab semua dah pakai cantik-cantik kan. Dah habis shoot, ambil gambar ramai-ramai pulak sebab bukan selalu semua orang nak melaram pergi office. 

















Terima kasih Ms Aida sebab buat Grooming Contest ni, nampak lah semangat masing-masing nak menang tu. Sepanjang 4 tahun dekat Ram Reza & Muhammad ni, first time ada contest macam ni. Pengalaman baru, memori baru. 

Post a Comment

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.