RRM Ladies Grooming Class

Tuesday 12 December 2023

Antara training class yang ditunggu-tunggu ialah Grooming Class sebab training ni boleh main makeup-makeup. Inisiatif untuk adakan Grooming Class oleh Ms Aida sebab mission and goal RRM tahun ni untuk improve image and branding. Memandangkan HQ dengan branch Petaling Jaya ni ramai gegadis, Ms Aida request untuk buat grooming class. 

Sepatutnya class ni buat awal lagi dari tarikh asal tapi Ms Aida ada personal matter so dia anjak ke 7 November 2023, jam 4.30 petang. Sebab nak masukkan make-up tips lagi, kena buat lepas Asar lah, lepas semua dah solat. 

Sheera, Ain, Syaz



Ms. Aida tak brief banyak pun untuk imej luaran sebab RRM Ladies mostly memang suka melaram bila pergi office cuma tak gemar pakai aksesori je. Sebelum ni I beli sampai satu case 5 tingkat untuk letak cincin, bracelet dan bangle pastu malas dah nak pakai. Maybe sebab musim panas pastu tangan cepat berpeluh. Bila dah rimas, mula lah garu sana sini. 

'Grooming ni bukan pada make-up je. Make-up is one thing, cara kita berpakaian, cara kita pakai handbag, cara kita carry ourselves, itu semua personal image.' - Ms. Aida

By carry ourselves means kita kena jaga attitude lah. Greet everyone, bergaul dengan semua orang. Bergaul tak bermaksud kena membawang, I mean small talks pun okay je asalkan bertegur dengan orang especially seniors. Ringan tangan menolong juga. 



Sekarang dah hujung tahun, tengah musim hujan so baju kena make sure tak bau kepam. Bila baju berbau, dah mula rasa tak selesa. Sama juga dengan body odour, kena aware dan jaga supaya diri kita dan orang sekeliling selesa jugak. 

Ms Aida tak banyak kupas pasal personal image sebab dia kata semua tak ada masalah sangat. Bab nak style shawl atau bawal pun masing-masing lagi pro dari dia. Lepas brief pasal grooming, Ms Aida tunjuk a few examples untuk lawyer dan staff pakai masa bekerja. Grooming briefing ni bukan tuju semata untuk Lawyers dan Trainee Associates semata tapi untuk staff juga. Just because staff tak keluar dari pejabat, tak bermaksud client yang datang tak tengok penampilan. 


Untuk make-up briefing, Ms Aida pass baton dekat Ms Aufa dan Sheera sebab diorang lagi pro bab ni. Mula dari prep muka, pakai primer, set-up foundation, letak concealer, contour kemudian buat kening dan mata, pakai blusher lepastu apply lipstick. 


Yun, Ms Dayana, Ms Azuin, Ms Aufa, Sheera



Bab lukis kening, Kak Nurul take-over class sebab dia dengan Rina pandai lukis. Tips lukis kening, guna gel pencil available dekat Watsons. Ambil warna brown supaya tak pekat sangat. 


Dekat penghujung Grooming Class, Ms Aida bagitahu dia ada sediakan makanan minum petang untuk semua orang. Kejutan untuk semua juga, Ms Aida nak buat Grooming Contest masa meeting department minggu depannya. Semua partner akan jadi juri kepada RRM Ladies. Siapa yang menang akan dapat hadiah peribadi dari Ms. Aida. Hadiah apa tu tak diberitahu lagi. 


Kalau sembang pasal contest, memang I kalah lah cerita dia jadi kita pergi makan keropok lekor sebab sedappppp. Thank you Ms Aida buat Grooming Class ni, walaupun banyak benda dah tahu tapi spend time dengan semua ladies tu priceless, gituhhhhh.

2 comments

  1. kalau ammi kerja kat situ, confirm ammilah yg paling selekeh sebab sejenis tak suka berdandan

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.