Penat Berjalan Dekat IKEA Cheras

Monday 6 June 2022


Dah bosan pergi IKEA Damansara jadi Ahad lepas ajak family pergi IKEA dekat MyTown Shopping Mall pulak. Kira hit two birds with one stones lah sebab adik-adik I suka naik MRT dan tren dari Kwasa menuju ke Cochrane ni menyinggah 13 stesen jadi puas lah dia duduk dalam tu. Tak mahal pulak tu tambang MRT ke MyTown sebab RM3.60 je. 

 

Dah puas naik tren boleh guna escalator tinggi pulak sampai boleh bergambar banyak-banyakkkkk!

Dari pintu masuk MyTown shopping Mall tu jauh juga nak kena berjalan sampai ke IKEA sebab dari hujungggg sini ke hujunggggg sana. Masa sampai tu tak lah ramai orang sangat tapi makin lama makin sesak. Maklumlah hujung minggu kan, ramai yang bawa family ke sini. Ingatkan ramai yang balik kampung jadi tak sangka pula IKEA akan penuh dengan orang. 


Walaupun ramai tetap happy dapat tengok showroom IKEA sebab dapat banyak ilham baru. Rasanya IKEA Cheras ni lebih tertumpu dengan dekorasi untuk studio house dan rumah apartment sebab cara susun atur barang menggunakan konsep menegak. Banyak juga showroom yang guna shelf panjang di bahagian dinding belah atas untuk simpan barang dalam storage. Sesuai lah nak apply untuk rumah sendiri sebab apartment jugak. 

Suka tengok showroom ni sebab stylish! Ala cool kids dekat New York










Dekat IKEA Cheras ni banyak juga lah barang yang ada dekat sini tapi tak ada dekat IKEA Damansara sebab IKEA terbesar di Malaysia kan. Haruslah lebih banyak pilihan dan lebih banyak showroom yang kreatif. Tertarik dengan lampu lantai menegak dia sebab cantik. Bunga atau pokok tiruan pun banyak pilihan juga dekat sini. Storage pun ada pilihan pelbagai jenis dan warna. 






Deko dekat beranda dia lebih kurang sama je dekat IKEA Damansara tapi bersaaiz kecil sebab rumah studio dan apartment. Nak follow tapi macam tak sesuai sebab beranda rumah basah bila hujan lebat. 



I nak apply idea deko ni dekat beranda rumah!!!

Rehat kejap lepas penat berjalan tengok showroom untuk ruang tamu

Sampai dekat showroom bahagian dapur pun banyak juga idea untuk hiasan dapur yang dibuat dengan hiasan secara menegak. Bab dapur ni mak I suka lah tengok tapi tang harga tu dia tak suka lah hshshs







Dekat sini ternampak pulak bakul IKEA RISATORP warna biru muda sebab dekat IKEA Damansara ada warna putih je. Tak tahu lah kalau ada warna lain jugak tapi everytime I pergi memang tak pernah nampak langsung. Rasa macam nak beli bila album Treasure I dah banyak nanti sebab warna dia ikut warna tema Teuland hiks!


Lepas melawat ruang kanak-kanak dengan bilik tidur ni terus surrender sebab energy dah habis nak teruskan perjalanan. Bila beratur dekat restoran pulak panjang nau lepastu menu dia tak best. Sudahnya makan dekat Food Empire je. Barang yang kitorang pilih tu pun terbiar je lah dekat IKEA tu. Beli dekat Shopee je lah gamaknya sebab masing-masing dah tak larat nak berjalan ke IKEA balik. Kalau sambung beli pun nanti kena beratur panjang pulak dekat kaunter. Tak sangguppppp!

3 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.